Започнете деня с антистрес Qigong гимнастика

Упражненията зареждат с енергия (видео)

17 септември 2017 г.

Снимка: Guliver / iStock

Умората и стресът парализират мускулите. Дори след нощния сън се будите схванати и вдървени. Когато напрежението през деня е било силно, товарът му остава да тежи върху раменете, тила и горната част на гърба.

За да възстановите баланса на организма, започнете деня с гимнастика. Трябва да изпъдите стреса. Това е целта на упражненията Qigong, а дишането е основният двигател. Затова и учението често се нарича “Изкуството на равното дишане”.

Древната китайска практика се използва повече от 5000 години, а днес е в ренесанс и се практикува масово. У нас е известна като гимнастика „цигун“, „чигун“ или „чи гонг“.
Тя използва целия арсенал на китайските бойни изкуства и медитация, за да върне баланса и хармонията, от които зависи от "Qi" – жизнената ни енергия.

Чрез разтягане, усукване и дълбоко дишане, енергийните канали се отварят и енергията протича правилно.
Движенията са плавни и хармонични, и се изпълняват много бавно. Дишането е спокойно и дълбоко.
На пръв поглед упражненията са лесни и много приличат на тези от сутришната гимнастика в училище. Те подобряват циркулацията на кръвта и зареждат организма с енергия. Пробвайте.

Мона Василева

Коментари
Последни видеа