Упражнения за коригиране стойката на тялото

Съветите на Ваня от Fit Baby Hot Mama

17 септември 2017 г.

Снимка: Guliver / iStock

В предишна публикация писах подробно защо стойката на тялото е важна за вас и вашето бебе. Днес ще дам повече практически съвети и упражнения за коригиране стойката на бременните.

Най-важното, което трябва да запомните, е че тялото е създадено да бъде в една вертикална линия – уши, рамене, средата на таза, средата на коленете и кокалчетата на глезените! Трудно е да стоите така, но колкото по-често си напомняте да заставате във вертикална позиция, толкова по-лесно ще ви бъде.

 

Обективна стойка – има една права линия, която свързва ухото, рамото, средата на таза, средата на коляното и глезена.

План за действие

- Помолете някой да ви снима. В профил и цял ръст. Разгледайте си снимката и я сравнете с графиката по-горе. Най-вероятно това, което ще видите, ще ви учуди! Не се плашете - повечето хора остават изненадани, че не са изправени  И аз все още не съм напълно изправена.

- Наблегнете на разтягането на прасците. От дългогодишно ходене на обувки с ток (дори и 2 см., т.е. вашите обувки за бягане се броят за ток), седене на стол, ходене по равни повърхности мускулите на прасците са скъсeни.
Задръжте в разтягането от 30 секунди до 1 минута и сменяйте краката. Може да правите това разтягане, докато работите, докато готвите или докато тренирате с мен.

Ако нямате тухличка, ползвайте хавлиена кърпа, навита на руло.

- Въведете усукващи движения в ежедневието си. Чували сте, че водим заседнал начин на живот, нали? Усукващите движения би трябвало да бъдат част от нашето ежедневие. Да сечем дърва, да плевим, да косим. За съжаление, в днешно време тези хубави, естествени движения трябва да ги правим в изкуствена среда. От стоеж се опитайте да усучете горната част на тялото назад, без да усуквате таза. Направете го по няколко пъти на всяка една страна. Бавно и без резки движения.

Не е нужно да сте на тренировка, за да се усуквате!

- Разтягайте предната част на бедрата. Обикновено мускулите отпред на бедрото са много скъсени/стегнати. Причинете могат да бъдат много. Важното е, че възвръщайки естествената им дължина, ще можете да си подобрите стойката!
От стоеж хванете подбедрицата и издърпайте петата към дупето. Ако ви е лесно, опитайте се да хванете глезена. Нека коленете да бъдат едно до друго и внимавайте да не изпъчвате гръдния кош! Сменяйте краката и задържайте в позицията от 30 секунди до 1 минута.

Четенето на компютър може да се съчетае с разтягане и движение.

- Правете псоас релаксация – псоас/псоаси са мускули, разположени от двете страни на тялото. За тях научих покрай обучението ми в Ресторативно движение (Nutritious Movement). От едната си страна са захванати за гръбначния стълб (на цели 12 места), а от другата страна са захванати за вътрешната част на бедрото.

Много често скъсяването на тези мускули е причина за болки в кръста, изкривяване на стойката, раздалечаване на коремните мускули, неправилно предлежание на бебето и още много други. Тази релаксация има за цел да позволи на въпросните мускули да се отпуснат и да си възвърнат естествената дължина. Препоръчвам ви да я правите ВСЕКИ ДЕН, минимум по 5 минути!

Тези мускули се влияят изключително много от външен стрес, а кой ли го няма в днешно време?! Дори и много да се движите, тези мускули се стягат/скъсяват дори и когато някой/нещо ви стресира! 5 минути на ден и ще бъдете нов човек.

На пръв поглед упражненията изглеждат елементарни. Надявам се това да не ви отказва да ги правите. Колкото по-често ги правите, толкова повече ползи и разлики ще откривате в тялото си. Снимайте се през месец и сравнявайте стойката на тялото си. Ако имате въпроси ми пишете в коментарите си и споделяйте опита си с приятели!

Ваня Висарионова е създател и учител в студио Fit Baby Hot Mama. Учи майките как да възстановят естествената стойка на тялото си, за да изглеждат добре, за да бъдат здрави и, не на последно място - за да бъдат по-добър пример за децата си.

Във видеото по-долу ще видите релаксация за отпускане на псоасите, чието скъсяване води до неправилно позициониране на гръдния кош и таза. 

Коментари
Последни видеа