Защо закуската е задължителна, а не по желание

Лекарите с нови 3 аргумента

10 август 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Стара поговорка гласи: „Изяж закуската си сам, обяда подели с приятели, а вечерята – дай на врага си!“
Макар и да е стара, тя отразява най-точно съвременните препоръки за здравословна хранене. Ето защо обяснява  диетологът д-р Александър Мясников.

От закуската зависи хормоналният баланс на организма, а отказът ни от първото ядене за деня, нарушава баланса на хормоните и повлича след себе си каскада от нежелани ефекти.
Известно е, че хормоните регулират обмяната на вещества в организъма и разхода на енергия през деня.
Когато пропуснем закуската сутрин, организмът влиза в режим „Война, няма ядене!“ Като при това рязко намалява разхода на енергия, а повишава нивата на някои хормони. Най-вече тези на стреса.
Когато човек не е закусил, силният му глад се събужда, когато той вече е в работна обстановка и няма възможност да яде. При тези обстоятелства вечерта организмът престава да се ориентира кой час е и не може да синхронизира вътрешния си биологичен часовник.

„Много органи разчитат на храната, която постъпва в определен час в организма и заедно с правилния хормонален баланс те настройват и апетита“, обяснява специалистът.
Така че, отказването от закуската, нарушава вътрешния биологичен часовник и се отразява на апетита. Хората, които не закусват, често преяждат вечер, защото няма механизъм, по който да контролират глада си, трупат излишни килограми и са предразположени към диабет.

За закуска са полезни различни зърнени каши обогатени с цинк и магнезий. Може да се ядат и яйца – на 2 пъти седмично, не повече. И малко масло.
Според диетолога не е добре на закуска да се ядат салами и колбаси, а също така и да се пие сок. Много по-полезни са вода, чай, кафе.

Мона Василева

Коментари
Последни видеа