10-годишна написа стихотворение за дислексията

Което променя смисъла си, когато се чете от горе надолу и обратно

11 март 2019 г.

Снимка: Guliver / iStock

За някои деца училището се оказва по-трудно, отколкото за връстниците им. И то не, защото те са мързеливи или глупави. Някои особености могат да направят ученето за тях непосилно и усвояването на учебния материал им отнема много повече време. Няма никаква полза от заплахи, кавги и принуда да учат допълнително.

Една американска учителка публикува в Twitter стихотворение, написано от нейна 10-годишна ученичка, която с диагноза дислексия. Неслучайно Джейн Бродис обръща внимание на проблем, който често остава неразбран и от страна на учителите. 

10-годишната ученичка е измислила отличен ход: когато стихотворението се чете от горе надолу, както обичайно четем, то има един смисъл.
А, когато започнем от долу нагоре, той е различен.

Дислексия

Аз съм тъпа.

Никой никога не казва, че

Съм родена, за да съм велика.

Това не е вярно.

Аз съм пълна катастрофа.

Никой никога дори не помисли, че

Аз мога да преуспея в живота.

Сега прочетете от долу на горе!
Изключителна изненада в смисъла – нали?

Мона Василева

Коментари
Последни видеа