За да отслабнете - тренировките вечер, а не сутрин

И заложете на кардионатоварвания

22 февруари 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Тренировките след края на работния ден са по-ефективни от сутрешните, ако искате да отслабнете, съобщава medikforum.ru. Често експертите спорят за това, какви точно кардионатоварвания са най-полезни в борбата с излишните килограми. Много хора, които искат да се отърват от излишните мазнини в областта на корема и бедрата, или се занимават с джогинг, или избират кардионатоварвания в зала. При това почти никога не се говори за един важен момент - не кога имаме време, а кога действително е по-удачно да тренираме и реално горим повече калории - сутрин или вечер?

Според проучване на австралийски специалисти, с цел отслабване са по-ефективни вечерните тренировки. Изследването показва, че 30 минути високоинтензивни тренировки вечер намаляват чувството на глад, като това не се отразява върху качеството на съня. Действително, добре е да тренирате непосредствено след работа, а не час преди да си легнете. 

Учените от австралийския университет "Charles Sturt" са помолили мъже на средна възраст да направят три теста, за да разберат как съня и апетита влияят на времето, по което се провеждат тренировките. Първият тест бил направен сутринта между 6 и 7 часа, вторият - между 14 и 16, а третият - от 19 до 21 часа. През всеки от тези периоди мъжете са изпълнявали високоинтензивни тренировки на велотренажор, като са въртели педалите с максималната за тях възможна скорост в продължение на 6 минути, последвани от 4 минути почивка и нови тренировки.

Резултатите от тестовете показали, че вечерните тренировки не влияят на качеството на съня по никакъв начин. Най-добри били резултатите от дневните и вечерните упражнения, защото освен всичко друго намалявали нивата на хормона на глада грелин. И тъй като е доста сложно за работещите хора да спортуват по време на деня, то решението за желаещите да отслабнат остават вечерните тренировки.

Надя Горанова

Коментари
Последни видеа