Подготовка за бременност и раждане в 5 стъпки

Упражнения, които заздравяват мускулите и изправят стойката

Снимка: Guliver / iStock

Бременната, която очаква бебе, трябва да подготви организма си да износи плода и да роди възможно по-леко и без проблеми.
Ето 5 важни стъпки, които препоръчват германски специалисти. 

1. Укрепване на тазовите мускули. За да се засилят мускулите на тазовото дъно, трябва да се правят така наречените упражнения на Кегел. Те са създадени и носят името на гинеколога Арнолд Кегел.
Целта на упражненията е да се свиват и отпускат тазовите мускули за кратки интервали от време по няколко пъти на ден. Те укрепват мускулите на тазовото дъно, които подкрепят и придържат пикочния мехур, матката и други органи и контролират потока на урината и свиването на влагалището и аналния сфинктер. Това ще предпази жената от неволно изпускане на урина, при кихане, кашляне и смях.
Упражненията обаче трябва да се изпълняват правилно, за да донесат полза. И ако не знаете как, по-добре попитайте акушерката.

2. Упражнения за мускулите на коремната преса.  Те ще предотвратят разделянето на коремните мускули. Тъй като коремът нараства бързо напред, мускулите от двете страни на пъпа се разделят.

Снимка: Guliver / iStock

Състоянието се нарича диастаза ректи. Случва се при бременност, при чести раждания и при многоплодна бременност, при която върху коремната стена има изключително силно напрежение.

Ако мускулите на коремната стена се отдалечат твърде много, това причинява болки ниско в таза.
Някои упражнения, могат да укрепят коремната стена, да стегнат таза и да намалят болките в гърба. 
Препоръчват се леки коремни преси и упражнения с медицинска топка, но под контрол на физиотерапевт.
Стягането и укрепването на мускулите на коремната стена и най-вече на дълбоко разположените мускули, поддържа гръбнака, таза и бедрата в стабилно положение.

3. Учете се да дишате правилно. Дишането е важно не само за раждането, но през деветте месеца на бременността. Чрез него се осъществява една от най-простите техники за релакс и разтоварване на нервното напрежение и стреса.

4. Редовни упражнения. Спорът по време на бременността помага за понижаване нивата на стресовия хормон – кортизол, заздравява мускулите и подкрепя сърдечно-съдовата система. Полезни са леки натоварвания във вода, водна аеробика и плуване, като и разходки пеша.

5. Правилната стойка. Неправилното положение на тялото през бременността е причина за умора и по-голямо напрежение на мускулите. Затова е важно да правите упражнения и за стойката, които укрепват мускулите и държат тялото в правилна позиция.

Източник: medikforum.ru, адаптация Мона Василава 

 

Коментари
Последни видеа