Деца и възрастни мечтаят за сладките чудовища
Лабубу, изложено на витрина. Снимка: Shutterstock
Нова играчка разпали странна мания – зъбатото плюшено Labubu.
Не само децата мечтаят за тях, но и възрастните - всяка първа модна икона мечтае да закачи Лабубу на чантата си.
Тя става мега популярна благодарение на корейската певица Лиса от Blackpink.
Сред известните фенове на Лабубу са Дуа Липа и Риана.
Лиса от Blackpink по време на концерт. Снимка: Getty
Всеобщата мания по сладките чудовища не е отшумяла.
Лабубу, което виси на чантата. Снимка: Shutterstock
Това животно, което прилича на кръстоска между зайчето Hello Kitty My Melody и чудовището Huggy Waggi с широката си, зъбата си усмивка, е създадено от хонконгския художник Касинг Лонг през 2015 г.
Илюстраторът пише книгата „Историята на Пука“, в която представя племе от същества Лабубу и много техни "роднини" . Въпреки че са второстепенни герои, те стават много популярни сред читателите.
Книгата бързо набира популярност и получава продължение под формата на втори и трети том, „Пато и момичето“ (2016) и „Реквиемът на Миро“ (2017).
А по-късно и трите части са обединени в трилогията „Чудовища“. Но наистина ли можете да наречете тези сладки животни чудовища?
В продължение на девет години, героят е бил познат само на тесен кръг от читатели на книги. Но през 2019 г. компанията за играчки Pop Mart придобива правата за производство на фигурки на Лабубу. А по-късно, когато корейската звезда Лиса от BLACKPINK започва активно да демонстрира Лабубу като допълнение към стила си, много фенове искат за притежават тази играчка.
Така през 2024 г. търсенето на Лабубу се увеличава десетократно!
В края та март компанията Pop Mart обявявява, че приходите им са нараснали със 107%.
Лабубу прави своя създател, китайския предприемач Уанг Нинг, милиардер.
Принципът на продажба на „играчки в затворени кутии-изненади“ става толкова популярен сред клиентите, че те са готови да прекарат нощта пред магазина, само за да имат време да купят заветната кутия.
Лабубу се представя в няколко варианта на дизайн: с широко отворени сини очи, с черни очи, със затворени от удоволствие очи...
За тези, които харесват страшни играчки, има чудовище с усмивка, изпълнена със зъби.
Всеки може да избере различни варианти и с беззъба усмивка. Тези същества могат да се преобразяват в тон с модата - имат стотици костюми и аксесоари, които са включени в комплекта или се купуват отделно.
В същото време, самото Лабубу може да се превърне в стилен аксесоар - ключодържател, който може да се прикрепи към чанта или дрехи.
Сега фигурките на Лабубу са толкова популярни в Азия, че на тях са посветени видеоклипове, рисуват ги върху дрехи и се създават с изкуствен интелект.
Лабубу, което се разпродава мигневенно. Снимка: Shutterstock
Принципът на продажба на Labubu е същият като на куклите L.O.L. Те се продават в затворени кутии и никога не се знае кой ще бъде вътре. Това ви насърчава да правите нови покупки, за да съберете цяла колекция у дома. Колекционерите, между другото, са готови да предложат много пари за определени редки модели, защото всеки от тях е уникален и неподражаем.
Много производители на играчки опитват да направят свои аналози, но опитните колекционери наричат всичко, което не е произведено от Pop Mart и не е налично на техния уебсайт, „менте“.
Оригиналната кукла Labubu струва от $8, а феновете са организирали истински лов за тях - опашките в магазините с нови партиди играчки са километрични.
Възрастните са готови да прекарат нощта на вратите, за да бъдат първите. Модните икони слагат куклите на ключодържатели към своите Birkin ( луксозни чанти на дизайнерската компания Hermès) , а редки екземпляри се препродават на колекционери за няколко хиляди долара.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари