Кои упражнения да избягвате по време на бременност

Някои може да бъдат опасни за бъдещата майка и бебето, затова ги избягвайте в този период

26 септември 2021 г.

Снимка: Shutterstock

За да поддържате форма и да се подготвите за раждането на вашето бебе, лекарите препоръчват да се движите и дори да не прекъсвате редовните си занимания и спорт през деветте месеца. Но! Само, ако те не попадат в графа „Опасни“.

Защото има някои дейности и упражнения, които е добре да избягвате, тъй като могат да бъдат рискови за бременността и плода. А с позволените никога не бива да прекалявате, защото тогава и те не са съвсем безобидни. Тайната е: умереност и съобразяване!

Защо гимнастиката е полезна

Упражненията по време на бременност са важни и полезни за здравето, но само когато са напълно безопасни. Ако се притеснявате в избора си на двигателна активност, най-добре говорете с лекаря, който следи бременността ви. Той може най-правилно да прецени състоянието ви и да ви даде ценни съвети в тази посока.

Дори да сте спортували активно до този момент, след като забременеете, е нужно да намалите интензитета. Така е най-правилно за бебето.

Какво да избягвате

Дейностите с висока интензивност и контактните спортове като кикбокс, джудо и скуош, трябва да бъдат оставени за след раждането, за да се избегне опасността от удари в корема.

Също така трябва да се избягват спортовете, при които има риск от падане – езда например. Вместо това се придържайте към по-леки тренировки - като джогинг или бързо ходене, или се запишете на фитнес за бременни.

А ако се чувствате уморени и претоварени, намалете не само темпото, а и времето, отделено за тренировки, и преминете към упражнения с ниско въздействие - като йога и плуване.

С напредването на бременността

Нормално е да се чувствате все по-задъхани, така че не се претоварвайте. Лесно правило, за да разберете дали надскачате възможностите си в този момент, е да опитате да говори по време на тренировка. Ако ви е трудно, значи е време да спрете.

И не забравяйте, че ще ви е нужна много енергия в деня на раждането, така че през последните две седмици от бременността по-добре забравете за упражненията и релаксирайте максимално. Единственото нещо, което е добре да продължите да правите (но леко) са упражненията за тазовото дъно.

По материали от DonnaD

Коментари
Последни видеа

Ако ти ме помниш

25 октомври 2021 г.