Как да избегнем капаните на общуването онлайн
Снимка: Getty
Родителските чатове са създадени, за да улеснят комуникацията между родители и учители, но често се превръщат в източник на проблеми и поле за разправии.
Проблем 1. Твърде много букви
Някои родители смятат, че думата "чат" означава интензивни съобщения и бързат да споделят всякакви новини - дори и такива, които не са свързани с училището и учебния процес. Включително фалшиви.
Други публикуват мемета и пощенски картички във всички чатове.
Участниците започват да реагират, превръщайки чата в безсмислен и безмилостен поток от думи.
Ако известията са били изключени в част от деня, тогава е по-лесно да прочетете „Война и мир“, отколкото това, което се е натрупало като кореспонденция.
Решение: установете правила за комуникация. Струва си да се договорите предварително какво може и какво не може да се обсъжда в чата и до кога е допустимо да се пишат съобщения.
В идеалния случай трябва да има модератор - може да бъде учител или представител на родителския комитет. За да дисциплинира участниците, той може да ограничи обсъжданията и те да се случват само когато трябва да се обсъди важен въпрос.
Проблем 2. Онлайн войни
Криейки се зад красиви аватари, родителите понякога твърде лесно отправят нападки към събеседниците си и пишат в чата неща, които никога не биха казали в реалния живот. Така чатът се превръща в платформа за изясняване на отношенията.
Решение: забранете обсъждането на деца, учители и родители.Чатът трябва да остане място за обсъждане на проблеми, а не на хора. Основното правило за комуникация в него трябва да бъде учтивостта.
Ако някой иска да обсъди проблем, свързан с конкретно дете, може да пише на неговия родител на лични съобщения.
Задача 3. Обсъждане на уроци
Ако нечие дете не си е записало домашното, родителят му веднага отваря чат и пита другите какво имат за утре.
Решение: създайте отделен чат за тези цели.
Задача 4. Въпроси, които вече са получили отговор
Дори ако родителският чат е пощаден от спам, той все още е пълен с информация. Често хората бързат да зададат въпроса си в чата, без да си правят труда да търсят отговор във вече написаните съобщения (особено, ако са прекалено много).
В резултат на това учителят е принуден или отговаря отново или да дублира отговора си, или да се позовава на това, което е написал по-горе.
Решение: публикувайте инструкции за търсене в чата. Не всички хора могат да използват тази опция. И когато се появи такава инструкция, ще стане много по-удобно за всички участници в чата: те ще могат първо да потърсят информацията, която ги интересува, и едва след това ще попитат.
Проблем 5. Гласови съобщения
Някои хора много се дразнят от гласовите съобщения. Но записването им е много по-удобно от писането.
Решение: ако не е възможно да пишете, трябва да попитате другите участници дали за тях ще бъде удобно да слушат гласови съобщения. Това е едно от важните правила на дигиталния етикет. Ако събеседниците нямат нищо против, трябва да се опитате да спазите 30 секунди.
По материали на deti.mail.ru, Мона Василева
Ако сте болезнено откровен с другите, опитайте се да се поставите на тяхно място.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари