Близо 30% от българите консумират продукти на растителна основа, преобладаваща част са от поколението Z

Това сочи скорошно проучване за потребителските навици и предпочитания у нас, проведено от Danone

30 Май 2024 г.
Близо 30% от българите консумират продукти на растителна основа, преобладаваща част са от поколението Z

При по-младите поколения се наблюдава все по-голям ръст на предпочитанията към храни на растителна основа.

Снимка: Данон България

44% от българите считат екосъобразността и опазването на планетата за важни фактори при избора на хранителни продукти. Това показва скорошно проучване на Danone, проведено през м. март 2024 г. Близо една четвърт от анкетираните (28%) споделят, че поне от време на време заменят някои храни от животински произход с алтернативи на растителна основа. При по-младите поколения се наблюдава все по-голям ръст на предпочитанията към храни на растителна основа пред тези от животински произход, като на най-голям интерес се радват напитките на растителна основа. Едва 7% от участниците в проучването са заявили, че са вегетарианци, вегани и флекситарианци, а 69% – че не спазват никакви диети.

Проучването разкрива различни интересни детайли.

Снимка: Данон България

Вкусът е най-важен за поколението Z, ползите за здравето – за възрастните хора

Близо 25% от анкетираните българи консумират растителни продукти поне веднъж седмично. При над 40% от хората на възраст между 18 и 24 г., основната причина за това е вкусът им, а за една трета –са ползите за здравето. Цялостната статистика за потребителите от всички категории в България показва, че за над 50% ползите за здравето са основната причина при избора им на продукти на растителна основа, за 35% – това е вкусът, а за 14% е положителното въздействие върху планетата.

Проучването разкрива още интересни детайли, като това, че хората най-често консумират растителни напитки за закуска или като част от междинните им хранения. 20% от потребителите съчетават растителните напитки най-често с кафето си, 16% ги пият самостоятелно, а 15 % ги използват за десерти.

Любомир Спасов, изпълнителен директор Данон България, коментира: „Когато обмисляме какви нови продуктови иновации да предложим на нашите потребители, вкусът, здравословните ползи, както и грижата за опазване на околната среда са ключовите фактори за нас. Щастливи сме, че нашата марка Alpro е една от най-предпочитаните на пазара в това отношениe, като тя се развива с много бързи темпове през последните години предлагайки много и различни начини за конiумация на продукти на растителна основа“.

Alpro е част от портфолиото на Danone от 2019 г. и предлага на българските потребители разнообразие от продукти на растителна основа (ядкови, оризови, соеви) – от напитки, десерти и ферментирали продукти до продукти за готвене. Продуктите на растителна основа са бъдещето на разнообразната диета, на балансираното хранене и на отговорната консумация с грижа към околната среда.

Хранителни навици

Проучването изследва и склонността към спазване на диети и хранителни навици у българите. Две трети (69%) от репондентите казват, че не спазват определена диета. Тези, които го правят (31%), следват различни режими – от нисковъглехидратни до безглутенови. Флекситарианците са едва 2% от населението, а други диети на растителна основа са още по-малко популярни в страната. Любопитен факт във връзка с наближаващите празници е, че постът преди Великден е по-малко спазван в България, отколкото в съседни страни като Румъния и Унгария – едва 19% постят под някаква форма.

За Danone

Danone е водеща глобална компания за храни и напитки, работеща в три здравословни, бързо развиващи се и модерни категории: Основни млечни и растителни продукти,

Води и Специализирано хранене. С дългогодишна мисия за осигуряване на здраве чрез храна за възможно най-много хора, Danone има за цел да вдъхнови по-здравословни и устойчиви практики за хранене, като същевременно се ангажира да постигне измеримо хранително, социално, обществено и екологично въздействие.

Danone определи своята Renew стратегия за възстановяване на растежа, конкурентоспособността и създаването на стойност в дългосрочен план. С над 96 000 служители и продукти, продавани на над 120 пазара, Danone генерира €27,7 милиарда продажби през 2022 г. Портфолиото на Danone включва водещи международни марки (Actimel,Activia, Alpro, Aptamil, Danette, Danio, Danonino, evian, Nutricia, Nutrilon, Volvic, сред

други), както и силни местни и регионални марки (включително Aqua, Blédina, Bonafont, Cow & Gate, Mizone, Oikos и Silk). Компанията е листвана на Euronext Paris и OTCQX чрез ADR (Американски депозитарни разписки), Danoneприсъства и във водещите индекси за устойчивост, включително тези, управлявани от Moody's и Sustainalytics, както и Ethibel Sustainability Index, MSCI ESG Indexes, FTSE4Good Index Series, Bloomberg Gender Equality Index и Достъпът до хранене Индекс. Амбицията на Danone е да бъде сертифицирана от B-Corp на глобално ниво през 2025 г.

За Данон България

DANONE в България е представена от „Данон Сердика“ АД, която е иновативният лидер на българския пазар в категорията свежи млечни продукти и продукти на растителна основа (бадемови, соеви, оризови, овесени и др. чрез марките си Активиа, Актимел, Данонино, Алпро, На баба, Yopro, Фантазия, Данет. Мисията на DANONE като компания е да осигури здраве чрез своите продукти на възможно най-голям брой хора в целия свят, следвайки визията си за „Една Планета. Едно Здраве.“ (One Planet. One Health).

Още от

Снимка: Национална галерия/Двореца

Съвременно изкуство за деца

Гуинет Полтроу

Снимка: Getty

Гуинет Полтроу разкри как децата ѝ са реагирали на целувката ѝ с Тимъти Шаламе

Камелия. Снимка: Instagram

Камелия с 2 малки деца и 2 филипинки помощнички

Снимка: „Ние, потребителите“

Приказни коледни играчки, изработени от стъкло и със сърце

Хенри Самюъл

Снимка: Getty

Кой учи на стил сина на Хайди Клум и Сийл?

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Дете пътува със самолет.

Снимка: Shutterstock

Бременна жена с дъщеря си. Снимка: Shutterstock

 

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Бременна жена с дъщеря си. Снимка: Shutterstock

 

Здраве

Пет мита за второто раждане

Много са „компетентните“ мнения как ще се случи всичко, когато е за втори път

Мъж и жена спорят. Снимка: Shutterstock

Мнение на специалиста

5 сигнала, че сте в неправилна връзка

Не пренебрегвайте тези чувства - умът и тялото никога не лъжат

Камелия. Снимка: Instagram

Заедно

Камелия с 2 малки деца и 2 филипинки помощнички

Фолк дивата търси баланс между сцената и майчинството

Дете реже с ножици. Снимка: Shutterstock

 

Образование

Детето пита: Как работят ножиците

Обяснете му нагледно и с примери един физичен закон

Жена чете книга с чаша кафе в ръка. Снимка: Shutterstock

 

 

Щастлива жена със зелен пуловер: Снимка: Shutterstock

Здраве

Какво е „допаминов гардероб“

С какви дрехи и аксесоари може да го запълним, за да се чувстваме наистина щастливи

Уморена ученичка: Снимка: Shutterstock

Мнение на специалиста

Боледува и спи много: 6 сигнала за трудна адаптация в първи клас

Как родителите могат да се ориентират и да помогнат

Дони и Нети. Снимка: Instagram

Заедно

Покрай дъщеря си Дони открива кей-попа

13-годишната Лидия е ученичка в музикално училище в София