Земя под заКРИЛА - една кампания с кауза

Инициативата стартира с комуникационна кампания в интернет, показваща трите вида птици в градска среда

29 Март 2023 г.
Земя под заКРИЛА - една кампания с кауза

Снимка: личен архив

В началото на декември една голяма природозащитна организация - Българското дружество за защита на птиците, поде необичайна дарителска кампания. Каузата е купуване на около 100 декара земеделски земи в Сакар планина за опазване на царския орел и други два редки животински вида - ловния сокол и европейският лалугер. Инициативата стартира с комуникационна кампания в интернет, показваща трите вида в градска среда, а посланието е Не ми е тук мястото. Помогни ми да го намеря. Идеята и реализацията ѝ са на рекламната агенция DNA. За идеята разговаряме с Розалина Темелкова, груп акаунт директор в творческата агенция.

Царски орел над София, ловен сокол на перваз в жилищен квартал, лалугер в метрото… Защо „поканихте“ трите вида в града, какво „иска да каже авторът“?

Искам да започна с това, че за нас работата по тази кампания е истинско удоволствие. Благодаря много на Българското дружество за защита на птиците за доверието. Рядко се случва да работим за НПО, а такъв тип клиенти обикновено дават свобода на творческия екип да се развихри, макар и често в рамките на скромен бюджет.

Идеята да „урбанизираме“ трите застрашени вида животни се роди спонтанно. Ние, градските хора, рядко се замисляме за проблеми извън непосредственото ни забързано ежедневие. Затова решихме да вкараме (макар и само метафорично) един такъв проблем под носа на градския човек с надеждата, че ще му обърне внимание и ще се замисли.

Лалугер в метрото и истински царски орел на Орлов мост са необичайна гледка, с която искаме да привлечем вниманието на хората и да ги накараме да се включат в акцията по спасяването на тези важни за природата, но силно застрашени от изчезване видове.

Имате ли представа до колко души е достигнало посланието до момента? И как се развива дарителската кампания досега?

Кампанията все още тече и нямаме точни цифри за аудиторията. Очакваме да получим първи данни в началото на 2023 г. Тъй като засега използваме само дигитални канали, за да стигнем до хората, със сигурност мога да кажа, че посланието се е срещнало с десетки, а може би вече и стотици хиляди.

Хората, които са се включили с дарение към момента, са няколкостотин. Надявам се да се включат повече хора и да подкрепят тримата ни скитащи из града герои, които си търсят дом.

Планирате ли да излезе от интернет и да стигне до повече хора?

Сега в дигиталното пространство е първата фаза на тази комуникационна кампания. Имаме планове и за втората, но засега няма да ви ги издавам.

Но да, имаме някои идеи как да извадим орела, сокола и лалугера от онлайн пространството и да ги впишем в аналоговата реалност. И без това, там е истинското им място. Те си търсят реален, а не виртуален дом. Тяхното място е сред природата и ще опитаме да ги направим още по-забележими, като ги настаним временно на необичайни места, където ще продължат да предават своето послание: „хей, градски човече, идвам при теб, където не ми е мястото, за да ми помогнеш да се върна на своето място - в природата, там, където принадлежа".

Снимка: Българско дружество за защита на птиците

Вие лично бихте ли дарила за такава кауза?

Не само, че бих, ами вече няколко пъти дарих. Изпратих 3-4 SMS-a с DMS POLET на краткия номер на кампанията 17 777. Отнема минутка и не струва много. А удовлетворението, че си помогнал, си струва левчето. Веднъж дарих и на банковата сметка. Ще го направя пак.

Целта ни е да стигнем до много хора, които да отделят по минутка от времето си и по левче-два от бюджета си, за да се включат. Големите суми от по-щедри дарители, разбира се, са повече от добре дошли. Но за нас всеки жест е важен. Капка по капка вир, левче по левче - земя за царския орел, ловния сокол и лалугера. Това е идеята. А и всеки дарен лев се равнява на около един квадратен метър земя в Сакар планина

Дарителската кампания за купуване на земя за трите вида съвпада с редица други благотворителни инициативи около Коледа. Вие лично смятате ли, че тази кауза е "на висотата" на останалите и би имала успех?

Действително около Коледните празници е наситено с много по-мащабни и медийно и бюджетно обезпечени дарителски кампании. Три „бездомни“ животни, които търсят своето място, трудно се конкурират с кампании за болни деца, сираци или недоносени бебета.

Но целта ни е да се обърнем към сърцата на хората, в които има място и за хора, и за животни. Вярваме, че милосърдието не познава граници и нашата инициатива има място сред останалите, защото всички се обръщаме към милосърдието и емпатията на хората. Казват, че по празници ставаме по-добри. Затова решихме да стартираме кампанията точно в навечерието на празниците, защото вярваме в доброто.

Рекламният бранш принципно е ориентиран към комерсиалните клиенти и проекти. Какво дава на една творческа агенция партньорството с неправителствена организация?

Ще го кажа съвсем простичко - дава удовлетворение и смисъл. Работата за комерсиални клиенти, разбира се, е важна за всяка агенция. Тя ни плаща заплатите и помага на бизнеса на нашите клиенти. Което също носи удовлетворение.

Но такъв тип проекти - некомерсиални, благотворителни, с кауза, носят различен тип удовлетворение. Екипът чувства, че прави нещо значимо, нещо отвъд продажбите, таргетите и комуникационните трикове. Казваш си - това има смисъл, готов съм да работя за него, без значение колко и дали въобще ще спечеля. Така разбираш, че е нещо истинско. Истински важните неща нямат стойност. Те са отвъд материалните измерения. Този проект е такъв. Може да го подкрепите на сайта на БДЗП.

Да поговорим

Как да възпитаваме децата да уважават природата

Да поговорим

Разходки сред природата – ето как помагат на децата

Да поговорим

14 занимания в природата с децата

Още от

Събраната сума ще бъде разпределена между всички кампании за лечение, които са активни в платформата DMS.

Снимка: Kaufland България

Клиентите на Kaufland набират средства за DMS кампании за лечение

Орландо Блум

Снимка: Getty images 

Орландо Блум разказа за реакцията на сина си на снимачната площадка

Ирина Шейк

Снимка: Getty images

Ирина Шейк „учи“ английски от 6-годишната си дъщеря

Рики Мартин. Снимка: Instagram

Рики Мартин заведе децата в Япония

Ивет Лалова и Симоне Колио. Снимка: Instagram

 

Ивет Лалова с първа снимка на сина си

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Има начин да работите и гледате децата едновременно.

Снимка: Shutterstock

Тъжно момиченце. Снимка: Getty

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Тъжно момиченце. Снимка: Getty

Да поговорим

12 признака, че детството ви не е било наред

Травмата от ранните години бележи целия живот

Скулптурата "Пиета" на Микеланджело Буонароти, снимка: Guliver / iStock

Рики Мартин. Снимка: Instagram

Заедно

Рики Мартин заведе децата в Япония

Певецът им организира незабравима екзотична почивка

Дете, което кашля. Снимка: Getty

 

 

Здраве

80 лева струва тестът за коклюш

Преболедуването не създава траен имунитет

Ивет Лалова и Симоне Колио. Снимка: Instagram

 

Заедно

Ивет Лалова с първа снимка на сина си

Щастливата майка без притеснения показа бебето

Отворена книга, кафе, люляк. Снимка: Getty
 

Колебаете се дали да дадете на бебто биберон?

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

За или против бебешката залъгалка

10 важни неща, които трябва да знаете за биберона

Момиченце разговаря с дървената кукла. Снимка: Getty

 

Да поговорим

Ефектът Пинокио – какво се случва, когато лъжем

Истина или лъжа – носът наистина ни издава. Ето как

Адаптацията не се случва изведнъж.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Колко месеца са необходими, за да се адаптирате към майчинството

Всеки велик прeход в живота носи със себе си период на приспособяване

Дете, което се клати на стола. Снимка: Getty

Здраве

6 натрапчиви навика на детето, които тревожат родителите

Всяко пето хлапе преминава през подобни състояния