Земя под заКРИЛА - една кампания с кауза

Инициативата стартира с комуникационна кампания в интернет, показваща трите вида птици в градска среда

29 Март 2023 г.
Земя под заКРИЛА - една кампания с кауза

Снимка: личен архив

В началото на декември една голяма природозащитна организация - Българското дружество за защита на птиците, поде необичайна дарителска кампания. Каузата е купуване на около 100 декара земеделски земи в Сакар планина за опазване на царския орел и други два редки животински вида - ловния сокол и европейският лалугер. Инициативата стартира с комуникационна кампания в интернет, показваща трите вида в градска среда, а посланието е Не ми е тук мястото. Помогни ми да го намеря. Идеята и реализацията ѝ са на рекламната агенция DNA. За идеята разговаряме с Розалина Темелкова, груп акаунт директор в творческата агенция.

Царски орел над София, ловен сокол на перваз в жилищен квартал, лалугер в метрото… Защо „поканихте“ трите вида в града, какво „иска да каже авторът“?

Искам да започна с това, че за нас работата по тази кампания е истинско удоволствие. Благодаря много на Българското дружество за защита на птиците за доверието. Рядко се случва да работим за НПО, а такъв тип клиенти обикновено дават свобода на творческия екип да се развихри, макар и често в рамките на скромен бюджет.

Идеята да „урбанизираме“ трите застрашени вида животни се роди спонтанно. Ние, градските хора, рядко се замисляме за проблеми извън непосредственото ни забързано ежедневие. Затова решихме да вкараме (макар и само метафорично) един такъв проблем под носа на градския човек с надеждата, че ще му обърне внимание и ще се замисли.

Лалугер в метрото и истински царски орел на Орлов мост са необичайна гледка, с която искаме да привлечем вниманието на хората и да ги накараме да се включат в акцията по спасяването на тези важни за природата, но силно застрашени от изчезване видове.

Имате ли представа до колко души е достигнало посланието до момента? И как се развива дарителската кампания досега?

Кампанията все още тече и нямаме точни цифри за аудиторията. Очакваме да получим първи данни в началото на 2023 г. Тъй като засега използваме само дигитални канали, за да стигнем до хората, със сигурност мога да кажа, че посланието се е срещнало с десетки, а може би вече и стотици хиляди.

Хората, които са се включили с дарение към момента, са няколкостотин. Надявам се да се включат повече хора и да подкрепят тримата ни скитащи из града герои, които си търсят дом.

Планирате ли да излезе от интернет и да стигне до повече хора?

Сега в дигиталното пространство е първата фаза на тази комуникационна кампания. Имаме планове и за втората, но засега няма да ви ги издавам.

Но да, имаме някои идеи как да извадим орела, сокола и лалугера от онлайн пространството и да ги впишем в аналоговата реалност. И без това, там е истинското им място. Те си търсят реален, а не виртуален дом. Тяхното място е сред природата и ще опитаме да ги направим още по-забележими, като ги настаним временно на необичайни места, където ще продължат да предават своето послание: „хей, градски човече, идвам при теб, където не ми е мястото, за да ми помогнеш да се върна на своето място - в природата, там, където принадлежа".

Снимка: Българско дружество за защита на птиците

Вие лично бихте ли дарила за такава кауза?

Не само, че бих, ами вече няколко пъти дарих. Изпратих 3-4 SMS-a с DMS POLET на краткия номер на кампанията 17 777. Отнема минутка и не струва много. А удовлетворението, че си помогнал, си струва левчето. Веднъж дарих и на банковата сметка. Ще го направя пак.

Целта ни е да стигнем до много хора, които да отделят по минутка от времето си и по левче-два от бюджета си, за да се включат. Големите суми от по-щедри дарители, разбира се, са повече от добре дошли. Но за нас всеки жест е важен. Капка по капка вир, левче по левче - земя за царския орел, ловния сокол и лалугера. Това е идеята. А и всеки дарен лев се равнява на около един квадратен метър земя в Сакар планина

Дарителската кампания за купуване на земя за трите вида съвпада с редица други благотворителни инициативи около Коледа. Вие лично смятате ли, че тази кауза е "на висотата" на останалите и би имала успех?

Действително около Коледните празници е наситено с много по-мащабни и медийно и бюджетно обезпечени дарителски кампании. Три „бездомни“ животни, които търсят своето място, трудно се конкурират с кампании за болни деца, сираци или недоносени бебета.

Но целта ни е да се обърнем към сърцата на хората, в които има място и за хора, и за животни. Вярваме, че милосърдието не познава граници и нашата инициатива има място сред останалите, защото всички се обръщаме към милосърдието и емпатията на хората. Казват, че по празници ставаме по-добри. Затова решихме да стартираме кампанията точно в навечерието на празниците, защото вярваме в доброто.

Рекламният бранш принципно е ориентиран към комерсиалните клиенти и проекти. Какво дава на една творческа агенция партньорството с неправителствена организация?

Ще го кажа съвсем простичко - дава удовлетворение и смисъл. Работата за комерсиални клиенти, разбира се, е важна за всяка агенция. Тя ни плаща заплатите и помага на бизнеса на нашите клиенти. Което също носи удовлетворение.

Но такъв тип проекти - некомерсиални, благотворителни, с кауза, носят различен тип удовлетворение. Екипът чувства, че прави нещо значимо, нещо отвъд продажбите, таргетите и комуникационните трикове. Казваш си - това има смисъл, готов съм да работя за него, без значение колко и дали въобще ще спечеля. Така разбираш, че е нещо истинско. Истински важните неща нямат стойност. Те са отвъд материалните измерения. Този проект е такъв. Може да го подкрепите на сайта на БДЗП.

Да поговорим

Да научим децата на любов към природата

Да поговорим

Разходки сред природата – ето как помагат на децата

Да поговорим

14 занимания в природата с децата

Още от

Семество Бекъм

Снимки: Getty

Деца на звезди, които се превърнаха в модни икони. Част 1

Голямото семейство на Хилария и Алек Болдуин. Снимка: Instagram

 

Хилария и Алек Болдуин със седемте деца се местят в нов дом

Снимка: Национален военноисторически музей

„Мисия разузнавач – Спаси Коледа“

Скарлет Йохансон

Снимка: Getty

Скарлет Йохансон е била критикувана от семейството си

Хайди Клум и Хенри. Снимка: Getty

Хайди Клум позира със сина си Хенри за корицата на модно списание

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Дете се съмнява в Дядо Коледа

Снимка: Shutterstock

Майка с две деца в леглото държи книга на главата си. Снимка: Shutterstock

 

Дете рисува край елхата.

Снимка: Shutterstock

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Дете се съмнява в Дядо Коледа

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Кога детето спира да вярва в Дядо Коледа

На колко години малчуганът започва да се съмнява, че добрият белобрад старец е истински

Майка с две деца в леглото държи книга на главата си. Снимка: Shutterstock

 

Да поговорим

5 въпроса за всяка вечер

Защо този разговор е важен за детето, разказ на майка и психолог

Момиченце, което мечтае. Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Защо е важно да мечтаем, дори за невъзможното

Науката дава солидни аргументи

Голямото семейство на Хилария и Алек Болдуин. Снимка: Instagram

 

Заедно

Хилария и Алек Болдуин със седемте деца се местят в нов дом

Искат да заменят градския си апартамент с имение в провинцията

Момиче украсява елхата: Снимка: Shutterstock

Жена чете книга с чаша кафе с ръка. Снимка: Shutterstock

 

Заедно

Моят път

Бебе с коледно еленче

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Първата Коледа на бебето

Това е незабравим момент, който трябва да запаметите по начин, който дълго след това да ви напомня за този период