Връзката между оценките на учениците и социалните мрежи

Как интересите им в интернет имат значение за успеваемостта

27 август 2018 г.

Илюстрация: Shutterstock

Отличниците предпочитат публикации, посветени на наука и култура, а слабите ученици – на хумор и хороскопи, пише deti.mail.ru. До този извод е стигнал специалист от Школата по икономика в Русия Иван Смирнов, като анализирал данни за активността в социалните мрежи, касаещи почти 4500 руски зрелостници. Знанията им в училище се измервали с помощта на PISA – авторитетна международна програма за мониторинг на академичната успеваемост на 15-годишните.

Смирнов е построил математически модел, който позволява да се предскаже успеваемостта на учениците, изхождайки от „цифровата следа“ – ползването на едни или други социални мрежи. Силните ученици, като правило, следели страници, посветени на науката, технологиите, литературата, киното. А слабите – на страници за хумор и вицове.

Когато изследователят съпоставил реалните резултати на PISA и балът, образуван от „цифровите следи“, станало ясно, че да се разпознае силния от слабия ученик е възможно с точност до 90% при математиката, 92% при естествените науки и 94% при четенето.

Смирнов отбелязва, че следенето на едни или други страници отразява значителна разлика в интересите на силните и слабите ученици. Тези, които се учат добре, избират в интернет нещо, което ги развива, използват мрежата за получаване на информация, а в същото време тройкаджиите, на които действително им е нужна интелектуална подкрепа, търсят в интернет развлечения.

Надя Горанова

Коментари
Последни видеа