Училищна Телерик Академия стартира 65 безплатни школи по програмиране и дигитални науки

Мащабната ИТ инициатива за ученици от I до XII клас отвори кандидатстването за учебната 2018-2019 г. 

Училищна Телерик Академия - мащабната безплатна ИТ инициатива за ученици от I до XII клас обявява старта на приема за новата учебна година. Предстоят нови безплатни обучения по програмиране и дигитални науки за ученици от всички възрасти в рекордните 65 школи в 15 града в страната. Кандидатстването е отворено до 23 септември през сайта на академията.  

Тя подготвя децата и младежите за професиите на бъдещето, като развива логическото мислене и креативността им, въоръжава ги с ключови умения и им осигурява равен достъп до съвременно технологично обучение. Школите се организират в 15 града, включително в София, Пловдив, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Габрово, Враца, Разград.

Програмите са насочени към ученици от I до XII клас, като са съобразени с възрастта им и не се изискват предварителни познания по програмиране.

Обученията са с продължителност 100 учебни часа, разпределени през учебната година, се провеждат от опитни преподаватели и специалисти в областта. След успешно завършване участниците получават сертификат и през следващата година те могат да продължат обучението си в по-високо ниво или друга програма. 
„Все повече от професиите днес и за в бъдеще ще изискват дигитални умения. Независимо дали ще изберат да се занимават с програмиране или да се развиват в друга област, учениците трябва да могат да управляват дигиталните технологии и да пишат код, за да бъдат конкурентоспособни на глобалния пазар на труда. Затова вече 8 години предоставяме качествено, безплатно ИТ обучение за ученици от всички възрасти“, коментира Петър Шарков, ръководител на Училищна Телерик Академия.  
За ученици в 1-3 клас 
Академията в партньорство с CoderDojo Bulgaria организира безплатни работилници по програмиране. Стартирайки от октомври, заниманията ще се провеждат два пъти месечно в обучителния център на Телерик Академия в София. Регистрацията за участие ще бъде достъпна на сайта на Академията в началото на октомври до запълване на свободните места.  
По време на интерактивните работилници учениците научават как да създават сайтове, компютърни игри и програми с визуалния език за програмиране Scratch. 

За ученици в 4-7 клас 
Те могат да избират между три програми: „Дигитални науки“, „Разработка на игри“ и „Алгоритмично програмиране“. Обученията се предлагат както в София, така и в страната. Кандидатстването вече е отворено и изисква регистрация на сайта на Академията и явяване на тест с логически задачи.  
• „Дигитални науки“ - учениците разбират какво стои зад новите технологии и как да ги управляват. Правят първите си стъпки в програмирането и научават как да се предпазват от опасностите в интернет.

• „Разработка на игри“ – обучението въвежда учениците в програмирането, като използва естествения им интерес към компютърните игри. Децата неусетно преминават от консуматори на технологиите в техни създатели.

• „Алгоритмично програмиране“ – програмата навлиза в дълбочина в света на програмирането като подготвя учениците за участие в състезания и олимпиади по информатика. Близо 70% от състезателите в групите за 4-7 клас през изминалата учебна година са възпитаници на Академията. 

За ученици в 8-12 клас 
Специализираните за гимназиалните ученици в София и страната програми са по „Дигитални науки“ и „Разработка на игри“. Кандидатите е необходимо да се регистрират онлайн на сайта на Академията и да се явят на входен тест. 
Обученията са с практическа насоченост и подпомагат кариерната ориентация на учениците и тяхната последваща професионална реализация.

• „Дигитални науки“ - учениците научават какво стои зад някои от най-новите технологии: роботика, изкуствен интелект, 3D принтери и виртуална реалност и как да ги управляват. Създават първите си програми и разбират как да учат по-бързо и ефективно.  

• „Разработка на игри“ - участниците усвояват едни от най-използваните технологии за програмиране в света: HTML, CSS и JavaScript. Научават се как сами да създават интерактивни компютърни игри и решават технологични проблеми. 

Коментари
Последни видеа