Възможно е разликата да се дължи на лоши навици при четене на екран и на необходимостта от придвижване на съдържанието
Снимка: Shutterstock
Съвременните деца умеят да работят с тъч скрийн още преди да знаят как се държи правилно моливчето, но въпреки технологичния си прогрес разбират по-добре текст, ако го четат на хартия.
Специалисти направиха два теста за разбиране с повече от 1100 деца на 10 години в Норвегия
За единия те са чели от дигитални устройства, а за другия – аналогово, по добрия стар начин на хартия, пише Daily Mail.
Всяко трето дете се представило по-добре, прелиствайки книга. За повече от половината деца (53%) обаче нямало разлика. Най-засегнати от преминаването от хартия на екран били момиченцата с високи резултати.
Учените призовават за по-прецизен подход при въвеждане на електронните пособия в образованието. В съвременните класни стаи, особено във времето на коронавируса, интернет обучението стана безценно. Авторите на теста признават това, но настояват, че
Четивните умения на много деца се влошават, когато преминат от хартия на екран
Възможно е разликата да се дължи на лоши навици при четене на екран и на необходимостта от придвижване на съдържанието.
В статията си в сп. "Компютри и образование" специалистите подчертават, че изследването им е с деца, израснали с екраните, които вещо използват дигитални устройства от най-ранна възраст.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари