Медитация в движение

Можем да наваксаме с времето си за релакс и в метрото

12 януари 2020 г.

Снимка: Shutterstock

Медитацията е сред най-ефективните средства за туширане на стреса, който ни трови ежедневно. Липсата на време да отскочим до уелнес център, където да рестартираме сетивата си, не пречи да се погрижим за себе си. Медитацията е абсолютно постижима и докато пътуваме, нужно ни е само място да седнем. „Независимо дали сте във влак или метро, такси или самолет, вие можете да разпуснете пълноценно.“, твърди Лайт Уоткинс, лайф коуч и автор бестселъра   Bliss More: How to Succeed in Meditation Without Really Trying. Пред сп. Vogue той сподели няколко стъпки, с които постигането на вътрешен мир е лесно като игра в детски пясъчник.

Първо и преди всичко, дишайте

Иронията да потърсите спасителна сламка за почивка в градския транспорт е в лавината от стрес фактори, които се возят, особено в пикови часове. Мисията е възможна, ако успеете да се доберете до място за сядане. Според Уоткинс 10 дълбоки вдишвания в период от 3 минути ще подобрят чувствително тонуса ви. “Контролът над дишането може да предизвика медитативно състояние дори във влак, който ви прилича на пчелен кошер от националности, диалекти и звуци.“, категоричен е той.

Добрата подготовка е ключ към успеха

Предстои ви дълъг полет или пътуване с влак? Появете се максимално рано на летището или гарата и си подарете 15 минути покой. Седнете и дишайте дълбоко. „Това е ефектен начин да се подготвите психически и физически за приключението. Нещо повече – ще изцеди напрежението от вас и ще ви направи по-адаптивни към непредвидени промени в маршрута, досадни спътници или закъснения.“, казва специалистът.

Работете със заобикалящата ви среда, не срещу нея

Когато сме под стрес стесняваме зрителния си фокус и забиваме поглед в земята, или в мобилните си устройства. Това е грешка – добре е да останем нащрек за поведението на хората около нас дребни детайли като температурата на собственото ни тяло. “Ако не разполагате с лукс като собствено място, огледайте си. Ако сте в час с приятните и грозните елементи от обкръжението ви в препълнен вагон в метрото – от липса на физическо пространство и лакът в ребрата до разгорещен спор наблизо,  ще постигнете по-лесно търсения дзен. Колкото по-скоро започнете да тренирате ума и тялото си да са в кондиция сред хаос и дразнители, толкова по-устойчив ще сте при бъдещи конфликти в личния в свят.“, казва Уоткинс.

Използвайте джаджи, но не разчитайте на тях

От релаксиращи масла в джоба до високотехнологични джаджи като звукоизолиращи слушалки и мобилни апликации, които ни въвеждат в медитацията и ни напомнят кога е времето за дълбоко, осъзнато дишане през деня – жокерите за подобряване на настроението и тонуса ни са много. Колкото и да са полезни, не разчитайте изцяло на тях – вашата воля е основният инструмент в постигането на вътрешен мир.

Практиката е всичко

Уоткинс описва значението на медитацията с цитат на Ганди: „Трябва да свърша толкова много неща днес, че вместо един час ще медитирам два.

Естествено, в бясната житейска въртележка на всеки от нас е реалистично да измерваме времето за медитация в минути, не в часове. Постоянството и отдадеността са ключът към равновесието ни в дългосрочен план. „Винаги казвам на клиентите си, че тяхната медитираща версия ще надскочи по резултати обикновената им. Ако превърнете медитацията в рутина, ще се справяте много по-бързо със задачите си, при това с бистър ум и остър фокус.“, казва Лайт Уоткинс.

Коментари
Последни видеа