8 напитки, с които ще подобрим съня си

Те ще ви помогнат да се справите с досадното и нездравословно безсъние

Снимка: Shutterstock

Недостатъчният сън е виновник не само за киселото ни настроение през деня, но когато се превърне в постоянен навик, отключва хронична умора и редица здравословни проблеми.

Затова е важно да се погрижите за качеството на съня си. Опитайте първо с тези напитки.

1. Топло мляко

Това е най-известната напитка за отпускане преди лягане. Топлото мляко съдържа триптофан, който увеличава нивото на серотонина в мозъка. Това от своя страна увеличава производството на мелатонин, който се активира, когато сме ведри и радостни, а не тъжни и унили.

2. Чай с мента

Ментата е известна със своето противовъзпалително действие. Ако усещате напрежение в мускулите, чаят с мента ще ви помогне да се отпуснете и да заспите по-лесно.

3. Сок от череши

Прясно изстисканият сок от череши (не този от кутиите) също съдържа триптофан и мелатонин, които се грижат за дълбокия и спокоен сън.

4. Кокосово мляко

Освен вкусно, кокосовото мляко съдържа два минерала, които имат свойството да отпускат мускулите – магнезий и калий. Намалява се кръвното налягане и се подобрява качеството на съня.

5. Зелен чай

Вечер е по-добре да подберете безкофеинов зелен чай. Той е мощен антиоксидант и съдържа теанин, който отпуска тялото и се грижи за спокойния сън.

6. Бадемово мляко

Много подходящ избор преди лягане, макар и малко известен. Бадемовото мляко съдържа редица полезни вещества, които се грижат за качеството на съня – магнезий и триптофан, които предизвикват производството на мелатонин в организма.

7. Чай от лайка

Ако се чувствате напрегнати или страдате от коремни болки, чаят от лайка е идеалният избор за вечерна напитка преди лягане. Доказал е своята ефективност при състояния на безсъние, стрес, тревожност.

8. Чай от корен на валериан

Намалява нивата на стрес и спомага за отпускане на тялото. Верен приятел на жените в периода на менопаузата.

Обекти.бг

 

Коментари
Последни видеа