Снимка: Guliver / iStock
Учени от САЩ намериха връзка между рекламата на храна и тази, която употребяват децата, пише medikforum.ru. Резултатите от изследването са публикувани в сп. Pediatrics.
По думите на специалистите основната аудитория на рекламите на хранителни продукти са децата и подрастващите. Учените решили да проверят по какъв начин гледането им влияе на мозъчната активност.
Участници в изследването били 23 деца между 8 и 14 години. Предложено им било да опитат 60 продукта и да оценят вкусовите и полезните им качества.
Специалистите наблюдавали мозъчната активност на децата по време на рекламите на храни, които били редувани с такива на други неща. По това време децата са питани искат ли да опитат показаната храна.
В резултат изследователите изяснили, че при избора на хранителни продукти доброволците се водили не от това колко са полезни, а от вкуса им. А продуктите от рекламите като цяло предизвиквали най-голям интерес. Въз основа на тези данни учените установили, че маркетингът оказва влияние на невробиологичните и психологичните процеси и кара децата да избират вредни продукти.
Надя Горанова