Порция броколи и картофи в менюто на бременната

Храната на майката пази бебето от непоносимост към глутен

10 юни 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Бременни, които включват в менюто си много фибри, драстично намаляват риска бъдещото бебе да е с непоносимост към глутен. Това установиха норвежки учени, след анализ на над 88 000 деца и техните майки в периода 1999 и 2009 година. 
Майките разказали за това колко и какви храни, богати на целулоза са яли през 22 седмица на бременността, а децата са проследени 11 години, за да се изчисли рискът да развият цьолиакия.
Така учените стигат до извода, че тези жени, които през бременността са приемали над 45 грама фибри дневно, понижават с над 34% риска децата им да страдат от цьолиакия.
Това е тежко автоимунно заболяване, което засята 1% от хората по света. При него, ако в храносмилателната система попадне глутен или друг белтък, настъпват остри реакции на непоносимост – газове (метеоризъм) и диария.
Заболяването няма лечение. Единственото, което може да се направи, е диетата. Тя трябва да изключи всички храни, които съдържат глутен. И е за цял живот.
Според учените, ако по време на бременността жената всеки ден консумира по 10 грама фибри, ще намали с 8 % риска бъдещото дете да страда от цьолиакия, а по-усилената консумация на целулоза от 45 грама фибри дневно, понижава с над 34% опасността от тази болест.
Затова лекарите съветват в менюто на бъдещите майки да присъстват богати на влакнини храни като – картофи, броколи, бобови, плодове и зеленчуци, които са богати на целулоза.

Мона Василева

 

 

Коментари
Последни видеа