Яйцето – полезно за закуска, стимулира мозъка и растежа

Как да го приготвим за детето

01 февруари 2020 г.

Снимка: Guliver / iStock

Менюто на детето трябва да включва поне по 1 яйце на ден, за да се ускори развитието и работата на мозъка. Освен това то стимулира израстването на височина и засища добре, без да трупа „празни калории“. Така че е полезно и за малки, и за по-големи.

Ако детето консумира по едно яйце на ден в продължение на 6 месеца, това ще ускори развитието на мозъка му, установи проучване на екип от университета на Вашингтон. Оказва се, че белтъкът и жълтъкът, които се усвояват лесно, съществено увеличават количеството на холин и на DHA (мастна киселина от вида на омега -3) и стимулират развитието на мозъка още от най-рана възраст. Но са важни и за подрастващите.
Предишни проучвания пък доказаха, че именно холинът и DHA са от значение за ръста на детето и, ако изостава от връстниците си, те му помагат да израсне на височина и да навакса.

Холинът и другите съставки на яйцето - бетаинът , фосфолипидите и каротиноидите, допринасят за добрата работа на сърцето. Наскоро изследователи от Китай доказаха, че едно яйце на ден може да намали риска от инсулт и сърдечносъдови заболявания.

Какво съдържа

Яйцата се източник на висококачествен и лесно усвоим белтък. А също така на селен, витамини B6, B12 и минерали, като цинк и мед. Богати са и на мастноразтворими витамини - вид A, D, E и K и лецитин.

Жълтъкът има много повече калории (около 60) и мазнини, отколкото белтъкът. Той обаче е ценен с букета от витамини, които предлага – А, Е, В6, В12, В5, К , D и зарежда с калций, желязо, магнезий, манган, мед, фосфор и калий.
Затова го наричат го още „храна за мозъка.“

Какво да приготвим

Варено яйце, омлет, палачинка – яйцата са подходящи за закуска, според ново проучване на американски лекари от университетите в Пенсилвания, Масатчузетс и Атланта.
Резултатите, публикувани в списание Eating Behaviors, доказат, че яйцата засищат по-добре от другите варианти за сутрешна закуска. Ако тя включва едно яйце, пълноценните белтъчини дават чувство за ситост и детето приема по-малко калории на обяд.

 

 

Коментари
Последни видеа