КWIAT стартира поредна кампания за ранна диагностика
Тереза Маринова събра децата на спортен празник
Спортът е новият фокус на националната кампания за профилактика на детското зрение, която стартира за четвърта поредна година по инициатива на българските очила KWIAT.
Министерство на образованието и науката отново ще подкрепи каузата, но в грижата за зрението на децата в България през 2016-а ще се включи и Министерството на спорта, респективно някои от най-големите спортни федерации в страната, съобщават от марката.
Така информация за безплатния очен скрининг, предвиден за септември и октомври, ще достига до родителите и техните деца и чрез училищата, и чрез активните спортни клубове в страната.
Известни спортисти като Тереза Маринова, които подкрепиха кампанията и миналата година, също се ангажират да помагат. Как?
Спортният празник „Тереза Маринова и приятели”, който се състоя в края на месец май, беше първата инициатива, в рамките на която стартира тазгодишното патньорство на KWIAT с известни спортисти и конкретно с Българска федерация по лека атлетика.
Кампанията се опитва да реши проблема с липсата на ранна диагностика на детското зрение в България. Тя обединява усилията на оптичния бранш и държавните институции, за да се създадат условия за ефективна профилактика на ниво първично здравеопазване (превенция) в национален мащаб.
Основните цели са популяризиране на необходимостта от редовна профилактика и активизиране на сътрудничеството между трите вида ключови специалисти в грижата за очното здраве: офталмолози, оптометристи и оптици, както и извършването на безплатен очен скрининг на деца в цялата страна.
Тереза Маринова, Йордан Йовчев и Мария Гроздева - лицата на кампанията за миналата година
Чрез МОН ще се достига до училища, освен в 28-те областни града в страната, така и до по-малките населени места.
През есента на 2015 г. през безплатен скрининг на очите преминаха над 15 000 деца в повече от 150 оптики у нас.
Освен реално установените проблеми със зрението при конкретни деца, кампанията повиши информираността на родители и учители относно здравето на детските очи. Социално отговорната кампания спечели първо място в PR приз 2016 в най-оспорваната категория "CSR проект – бизнес сектор".
Снимки: Георги Пенев, © Хайлайф
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари