Спортувайте през менопаузата

Изкачвайте стълби, за да свалите кръвното

15 октомври 2018 г.

Снимка: Guliver/ iStock

Ако нямате финансова възможност да посещавате редовно фитнеса или пък достатъчно време, за да поддържате мускулния тонус, пробвайте с изкачване на стълби.

Това просто физическо натоварване гарантирано сваля кръвното налягане, укрепва мускулите на краката и носи много ползи за здравето на жената, която е в менопауза.
В този период, заради хормонални промени и най-вече заради липсата на естроген, сърдечно-съдовата система страда, а мускулната сила значително отслабва, сочи проучване.

Всеки знае, че редовните физически натоварвания се отразяват добре на здравето. Но за жената в менопауза те са особено важни и могат да ѝ спестят много здравословни проблеми. Тренировки с висока интензивност, например, съхраняват мускулната сила, която при жените в климакс отслабва. Но подобни натоварвания крият потенциален риск да увеличат кръвното налягане, особено при хипертонички.

Рискът намалява, ако се комбинират аеробни натоварвания и упражнения за издръжливост, но много жени по различни причини не могат да се възползват от подобна спортна програма.

Американски учени от North American Menopause Society (NAMS) правят експеримент с жени преди менопауза и в климакс, които тренирали 4 дни в седмицата. И стигат до извод, че тези, които редовно изкачват стълби, се натоварват достатъчно и понижават стойностите на кръвното си, както и засилват мускулната сила на краката в достатъчна степен.

Движението по стъпалата нагоре и надолу провокира сърцето да изпомпва кръв без допълнително усилие, а така напрежението върху стените на кръвоносните съдове намалява и кръвното се нормализира.

По този механизъм изкачването на стъпалата подобрява състоянието на сърдечносъдовата система, а допълнителната полза е, че топи мазнини, намалява мастите в кръвта като подобрява липидния профил и понижава риска от остеопороза.

Източник: topsante.com, адаптация Мона Василева

Коментари
Последни видеа