Помощ за „тежките“ крака през бременността

Как бъдещата майка може да намали дискомфорта (част II)

Снимка: Getty

В първата част на материала, разказахме защо по време на бременността краката се променят и отичат.
Увеличеното тегло и хормоналните проблеми „диктуват“ промени и в костите, връзките и сухожилията. Те се отпускат и отслабват. Сводът на стъпалото пада, краката отичат. Това води до болки, дискомфорт и трудно придвижване.

От помощ е движението

Опитайте се по-често да седите с повдигнати крака. Повдигайте краката върху удобна опора. Така кръвта ще се отича по-лесно и подуването ще намалее.
Когато шофирате, по-често правете почивки. Спирайте и почивайте -  опънете краката като ги повдигнете на височина от земята 50-70 см. 
Добра идея е да се разходите около колата. Така ще накарате мускулите да работят.
Движете се често. Правете разходки, но задължително преди 11 часа сутрин и след 17 часа вечер.

Снимка: Getty

Масажи. Редовният масаж дава добър ефект. Преди да си легнете, можете да масажирате краката си. Движете ръцете си отдолу нагоре - от петата до ханша. Това е не само полезно, но и доста приятно.
За масажа можете да използвате етерични масла, нерафинирано кокосово или какаово масло.
От помощ са охлаждащи лосиони с арника. Те стимулират кръвообращението и укрепват стените на кръвоносните съдове.

Правете контрастни душове на краката. Те подобряват кръвообращението. Струята вода трябва да се „разходи” нагоре-надолу по тях, за да направи нежен масаж и да разнесе отоците. След това се полага поне 30 минути почивка с вдигнати крака, докато те напълно възстановят формата си, ако са били силно отекли.

Диетата. При отоци ще трябва да се обърне специално внимание на диетата. Необходимо е да се намали консумацията на сол: откажете се от колбаси, пушени меса и кисели краставички, не добавяйте сол, когато готвите.

Снимка: Getty

 В този етап организмът натрупва и повече натрий, който има същият ефект. Затова не само солените, но и мазните храни трябва да се „уволнят“ от менюто.
Важно е да се хапват повече плодове и зеленчуци. Те трябва да са разнообразни, а здравословната норма на ден е поне половин килограм и 50 грама листни. Те съдържат целулоза, от която се синтезират фиброзни влакна. А те укрепват стените на съдовете. 

Вода. Не забравяйте да пиете много вода. Не се страхувайте, че това ще засили подуването: възстановяването на водния баланс е важно. Щом той се нормализира, тялото ще задържа по-малко течности.
Пийте лимонов сок, защото той разрежда кръвта и пречи за образуването на тромби.

Останете активни. Правете леки упражнения, разходки на чист въздух, ако времето позволява.
Можете да играете йога за бременни жени или да някакви леки упражнения. Умерената активност възстановява нормалната циркулация на кръвта и подобрява настроението.
Мона Василева

Коментари
Последни видеа