Става ли за снимка? Над 75% от хората по света избират ваканции и пътешествия в социалните мрежи

За мнозина са важни не само удобствата и интересните места, а и фотогеничността им

10 август 2023 г.
Става ли за снимка? Над 75% от хората по света избират ваканции и пътешествия в социалните мрежи

Ваканцията все по-често се избира и по фотогеничността на мястото. Снимка: Shutterstock

Социалните мрежи оказват по-голямо влияние върху пътуванията, отколкото препоръките от уста на уста. Те са първи избор при планирането на ваканция, особено при  хората от поколението Z и Millennials. Това сочат данни, представени от  OnlyAccounts.io, за глобалните тенденции за туристически пътувания през тази година. Според тях в световен мащаб повече от 75% от пътуващите намират вдъхновение за следващото си пътуване в платформите на социалните медии.

Броят на потребителите на социални медии в световен мащаб е нараснал до впечатляващите 4,9 милиарда души през 2023 г., а две трети от тази огромна потребителска база използва каналите на социалните медии, за да проучва марки и да получава препоръки. Така че не е изненадващо, че социалните медии остават на първо място за следващото поколение пътешественици при търсенето и избора на дестинации за пътуване.

Новите потребности на следващото поколение туристи

Според Доклада за глобалните тенденции в пътуванията през 2023 г. над 75% от анкетираните са били вдъхновени от социалните медии да пътуват до определена дестинация, което е значително повече, отколкото по който и да е друг начин. Препоръките „от уста на уста“ запазват влиянието си във всички възрастови групи, но все пак имат много по-малък дял от 47% сред анкетираните. Приблизително 65 % от анкетираните са заявили, че са били вдъхновени да пътуват до дадена дестинация, след като са я видели във филм, телевизионно предаване или в новините.

Докладът разкрива и други интересни факти за поведението на новото поколение туристи. Повече от 60 % от тях са избрали дестинация, защото изглежда добре на снимки, а почти половината от всички анкетирани са заявили, че искат да пътуват до място, с което могат да се похвалят в социалните мрежи.

Освен това почти 80% от представителите на поколението Z и Millennials биха искали да участват в един ден от живота на местните жители в дестинацията, която посещават, а половината от тях планират цялото си пътуване, за да посетят определен ресторант и да опитат местна храна и кухня.

Отрасъл за 1 трилион долара

На глобалния пазар пътуващите и туристите ще похарчат 854 млрд. долара през 2023 г., което е със 120 млрд. долара повече от миналата година.

Въпреки че инфлацията продължава да повишава цените в много туристически дестинации, през 2023 г. се очаква рекорден брой хора, пътуващи за почивка. Според проучване на Statista през тази година над 1,86 млрд. души ще похарчат пари за пакетни почивки, хотели, частни ваканционни наеми, къмпинги и круизи, което е с 200 млн. души повече от 2022 г., и това ще доведе до нови върхове в общите приходи на туристическата индустрия.

Statista очаква, че през 2023 г. пътуващите и туристите ще похарчат над 854 млрд. долара, или със 120 млрд. долара повече от миналата година, а това означава, че целият туристически пазар не просто се е възстановил напълно, но и е надхвърлил нивата отпреди COVID-19.

Хотелите, като най-голям сегмент на пазара, ще генерират почти половината от тази стойност, или около 408 млрд. долара. Пакетните почивки ще донесат още 280 млрд. долара. Следват почивките под наем и къмпингите, съответно с 96,8 млрд. и 43,8 млрд. долара приходи. До 2027 г. пътуванията и туризмът ще се превърнат в отрасъл за един трилион долара.

Мениджър Нюз

Още от Да поговорим

Дете се съмнява в Дядо Коледа

Снимка: Shutterstock

Кога детето спира да вярва в Дядо Коледа

Майка с две деца в леглото държи книга на главата си. Снимка: Shutterstock

 

5 въпроса за всяка вечер

Момиченце, което мечтае. Снимка: Shutterstock

Защо е важно да мечтаем, дори за невъзможното

Момиче украсява елхата: Снимка: Shutterstock

Игнажден поставя начало на новогодишните приготовления

Бебе с коледно еленче

Снимка: Shutterstock

Първата Коледа на бебето

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Снимка: Forum Film Bulgaria

Жена чете книга с чаша кафе с ръка. Снимка: Shutterstock

 

Дете се съмнява в Дядо Коледа

Снимка: Shutterstock

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Снимка: Forum Film Bulgaria

Свободно време

Вечността е твърде далеч, за да живеете с угризения

Зад кулисите на романтичната комедия „Докато вечността ни раздели“

Жена чете книга с чаша кафе с ръка. Снимка: Shutterstock

 

Дете се съмнява в Дядо Коледа

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Кога детето спира да вярва в Дядо Коледа

На колко години малчуганът започва да се съмнява, че добрият белобрад старец е истински

Майка с две деца в леглото държи книга на главата си. Снимка: Shutterstock

 

Да поговорим

5 въпроса за всяка вечер

Защо този разговор е важен за детето, разказ на майка и психолог

Момиченце, което мечтае. Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Защо е важно да мечтаем, дори за невъзможното

Науката дава солидни аргументи

Голямото семейство на Хилария и Алек Болдуин. Снимка: Instagram

 

Заедно

Хилария и Алек Болдуин със седемте деца се местят в нов дом

Искат да заменят градския си апартамент с имение в провинцията

Момиче украсява елхата: Снимка: Shutterstock

Жена чете книга с чаша кафе с ръка. Снимка: Shutterstock

 

Заедно

Моят път

Бебе с коледно еленче

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Първата Коледа на бебето

Това е незабравим момент, който трябва да запаметите по начин, който дълго след това да ви напомня за този период