4 позиции за добър сън по време на бременност

Сред най-досадните „екстри“ през деветте месеца е безсънието

10 юни 2021 г.

Снимка: Shutterstock

Деветте месеца на бременността са изпълнени с най-различни позитивни преживявания. Но наред с тях, има и някои негативни „екстри“.

Точно такава е безсънието. Липсата на сън и трудното заспиване (в последните месеци и поради неудобството на големия корем) могат наистина да измъчат бъдещата майка.

За щастие има начин да преодолеете този проблем, който най-силно се усеща през последния триместър. Повечето бременни опитват да спят в обичайната позиция, която са заемали досега в леглото. А всъщност трябва да я променят и съобразят с нарасналия корем, ако искат наистина да се наспиват.

Всяка жена, която очаква бебе, може да приложи на практика една от четирите пози, считани от специалистите за най-подходящи и релаксиращи именно за този период от бременността. Ето кои са те.

1. Легнала странично върху лявата страна на тялото

Тази позиция се препоръчва най-много от експертите по майчинство, тъй като спането върху лявата страна позволява на кръвта и хранителните вещества да се вливат по-лесно в матката. Така те достигат до плода много по-лесно. Доказано е също така, че в това положение бъбреците по-лесно отстраняват токсините и задържаните течности.

2. Настрани с възглавница между краката

По този начин ще избегнете поставянето на цялата тежест върху единия крак. Може също така да използвате дълги възглавници, които позволяват да подкрепяте удобно и нарастващия корем.

3. С леко повдигнати крака

С течение на месеците ще имате спазми в краката и подуване. Ако имате склонност към лоша циркулация и краката ви отичат, опитайте да спите с крака, повдигнати върху малка възглавничка. Това ще помогне за кръвообращението, а също така ще предотврати появата на разширени вени, прищипване или спазми в долната част на тялото.

4. Полулегнало положение

Ако имате проблеми като гастрит, рефлукс или заболявания, свързани с лошо храносмилане по време на бременността си, не се отчайвайте. Това е нормален симптом. Спането в полуседнало или полулегнало положение, подкрепена от различни страни с възглавници, помага на бременната да облекчи негативните усещания и да успее да си почине.

По материали от DonnaD

Коментари
Последни видеа