Трите признака на токсичен работохолизъм

Ето кои са те и как може да ги избегнете

24 ноември 2022 г.

Снимка: Shiutterstock

Стотици непрочетени имейли и съобщения. Непрекъснати бизнес срещи. Безкраен списък със задачи, които никога няма да завършите. Познато ли ви е? Един служител на средно ниво прекарва 28% от работния си ден, отговаряйки на имейли. Но с какво сте наистина заети в крайна сметка? Тези електронни писма няма да изчезнат скоро, но вие не се отчайвайте. Маркетинговият стратег и консултант по брандиране и бивш говорител на президентската кампания Дори Кларк вярва, че мнозина просто не разбират какво означава да си зает.

На въпроса към тези служители защо се чувстват толкова уморени, те цитират външни причини, като поток от имейли или постоянни обаждания в Zoom. Но това са само прояви на заетост, а не първопричините за нея. Разбирането на тази разлика ще бъде ключът към излизане от веригата на стреса.

Кларк идентифицира три основни причини, поради които хората просто избират да се чувстват заети. И нека това бъде първата стъпка към връщането ви във вашето собствено време.

Признак за статус

Индикаторът за състоянието „Чувството на заетост“ просто ни кара да се чувстваме важни. Проучване на Columbia Business School обяснява защо мислим по този начин. Изследователите са анализирали как хората оценяват статуса на другите хора и са установили, че американците все повече възприемат тези, които са преуморени и постоянно заети, като имащи по-висок социален статус. Да се ​​отървете от нещо толкова вкоренено в обществото като манията за работа, няма да стане бързо. Всичко е наред, но Кларк иска хората поне да започнат да осъзнават вредата от тази подсъзнателна практика.

„Когато казваме „О, толкова съм безумно зает“, ние наистина говорим за това, което се одобрява в обществото: „Аз съм толкова важен! Толкова съм популярен! Толкова съм търсен!“, обяснява Кларк. „И истината е, че от това чувство може да бъде трудно да се откажем, дори и да кажем, че искаме да стане така“, добавя той.

Признак за „сигурност“

Известно е, че човешкият мозък не е склонен към неяснота и много от нас използват постоянната работа и заетост като начин да избегнат несигурността.

Несигурността, особено на работното място, може да бъде пагубна за здравето. Проучването на стреса от Американската психологическа асоциация за 2022 г.  установи, че 81% от хората посочват глобалната несигурност като основна причина за него.

Но несигурността е в основата на живота. Опитът да я избегнете, като съзнателно правите нещо, води до повече стрес, което е точно това, което се опитвате да избегнете. „Понякога ни дават задачи и ние просто не знаем как да ги изпълним. „Увеличете продажбите с 30%.“ Е, как?“, казва Кларк. Започвате да правите двойно повече усилия, за да направите това, което вече сте направили.

„Това може да не е най-добрият отговор, но все пак е отговор и премахва несигурността“, добавя консултантът по маркетингова стратегия. Този първичен стремеж да избягвате несигурността – дори когато това означава да сте много заети, когато не искате – се засилва, когато се изправите пред по-дълбоки въпроси, като например да се чудите дали работата ви наистина ви прави щастливи.

„Да си кажем честно, това често са въпроси, на които може и да не искаме да получим отговор. И затова се натоварваме със заетост, така че да не се налага да си задаваме такива въпроси“, обощава Кларк.

Продължението четете в Мениджър Нюз

Коментари
Последни видеа