Новата диета "пеган"

Съчетава палеодиетата и веганство

04 октомври 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Нова диета набира бързо страхотна популярност. Тя стана известна като „пеган“ - странно словосъчетание от известните вече диети „палео“ и „веган“.
Неин „баща“ е д-р Марк Хайман – известен автор на New York Times, който прави „брака“ между двете популярни диети и в блога си обяснява детайлите.

Като всичко ново тя повтаря познатото и съчетава два много известни хранителни режима – палеодиетата и веганството.
Главният принцип на диетата "пеган" е консумация на голямо количество растителна храна и полезни мазнини.
“До 75% от порциона по системата пеган са цветни зеленчуци и плодове. Това е особено полезно за сърцето, и е източник на необходимата доза влакнини - до 35 грама на ден“, обясняват експерти.

Освен това тя включва задължителна употреба на мазни риби. Трябва да се консумира още ленено масло или семе, орехи, авокадо, маслини и зехтин.

Всички тези продукти са източник на полезните полиненаситени омега-3 мастни киселини.
Тези мазнини помагат за съхраняване на клетъчните мембрани и облекчават общуването между невроните, като по този начин предпазват от невродегенеративни процеси.

И тъй като новата "пеган"  диета съчетава веганството с палео диетата (известна още като диетата на пещерните хора), тя вкючва и малко количество наситени мастни киселини, които могат да се получат с биологично чисто месо и масло.

Новата диета изключва захарта – тя трябва да бъде заменена с плодове.
Напълно забранени са продукти, които съдържат добавки като – изкуствени оцветители, подсладители, консерванти и всякаква химия.

Този режим не разрешава и консумацията на пшеница и на всички съдържащи глутен зърнени храни. А също така препоръчва максимално ограничаване на млечните продукти. Но експертите не съветват здравите хора да се отказват напълно от мляко, освен ако това не се налага заради болест или по препоръка на лекар.

Източник: usatoday,  адаптация Мона Василева

 

Коментари
Последни видеа

Разговор

19 октомври 2019 г.