Колко е важна закуската за децата

Няколко идеи за здравословно похапване

Снимка: Shutterstock

Казват, че закуската е най-важното хранене за деня. В още по-голяма степен това важи за децата. Въпреки това много деца сутрин пропускат да закусят.
Доказано е, че в училище гладните деца не могат да се концентрират, нямат енергия за игри и имат навика да се тъпчат с нездравословни храни като сандвичи, пици, чипс, вафли и бисквити.
Хубавата и приятна закуска сутрин у дома е най-добрата защита срещу вредните храни от училищната лавка. Освен това създава полезен навик у детето, който ще му остане и занапред.

Идеи за закуска

Закуската може да включва почти всичко, така че имате богат избор: овесени ядки, мюсли, филийка със сладко, сандвич, палачинки, яйца, йогурт, плодове, зеленчуци, дори месни ястия.
В общи линии това зависи от някои важни предпоставки: какъв е вкусът на човек, тоест какво обича да яде, и какво е времето, с което разполага, за да закуси.

Бързи и лесни предложения за закуска

- овесени ядки с прясно мляко/йогурт/плод;

- пълнозърнест хляб със сирене и домат; кекс с мляко; мъфини; плодова салата (без сметана);

- пресни плодове с  кисело мляко;

- прясно изцедени сокове;

- филийки на тост с малко масло и сирене.

Лекарите препоръчват пълномасленото мляко за деца до 2-годишна възраст, тъй като то е богато на мазнини и витамини и е важен източник на енергия, участващ в растежа и развитието на детето.
По-нататък се допуска и нискомасленото мляко като подходяща напитка за цялото семейство.

Ако разполагате с повече време сутрин

- омлет с шунка и домати;

- варени яйца и препечени филийки;

- палачинки с пълнеж от пресни плодове (не течен шоколад и сладко);

- пълнозърнест тост с яйце, сирене, домати;

- плодова или зеленчукова салата.

Целия текст четете в Обекти.бг.

 

Коментари
Последни видеа

Равносметка

23 септември 2018 г.