5 причини да изберем овесена каша за закуска

Държи стомаха сит, богата е на минерали

Снимка: Guliver / iStock

Овесената каша е един от най-добрите варианти на закуска. 
5 са причините да я сложим на масата сутрин: има малко мазнини, много минерални вещества, много фибри, които намаляват хорестерола, съдържа бавни захари, които ни държат сити по-дълго, пише  The Daily Mail.
Диетолози от Харвардския университет доказаха, че консумация на пълнозърнести продукти удължава живота. Важно е обаче да не добавяме захар. Само тогава може да вземем цялата им хранителна сила.

1. Без захар

„Овесената каша съдържа така наречените бавни захари, за разлика от готовите зърнени смеси за закуска, които са с добавена захар. Бавните захари в овесената каша постепенно освобождават енергия и ви държат сити до обяд“, обяснява диетологът Касандра Барнс, ръководител но проучването.

2. Източник на витамини и минерали

Овесената каша се приготвя от цели зърна, които са естествен източник на витамини, минерали като витамин В, магнезий, манган, желязо, цинк, които са важни за поддържане на имунитета и за енергийния баланс.

Снимка: Guliver / iStock

Докато повечето готови зърнени смеси за закуски са бедни на тези естествени хранителни вещества и затова се „подсилват“ със синтетични витамини, които тялото не може да използва пълноценно. 
Организмът ни често изпитва нужда от магнезий, а не го получава от обичайните храни. Затова много хора страдат от дефицит. Докато овесът е добър източник на този ценен минерал.


3. Бавно и продължително освобождава енергия

Кашата засища и държи стомаха сит дълго време именно благодарение на бавните захари. Те дават подкрепа на всички органи и системи в организма и попълват запасите от гликоген – енергийните резерви на мускулите.

4. Съчетава се перфектно с плодове

Овесената каша може да се комбинира и да се добавят плодове. Например боровинки. Така естествено се подслажда и се увеличава хранителната ѝ стойност. Заедно с това се обогатява на естествени антиоксиданти и витамин С. Ако пък добавим смлени ядки, ще я подсилим с пълноценни протеини и полезни мазнини. Една чаена лъжичка канела към кашата, която има затоплящ ефект през студените месеци, балансира кръвната захар на организма.

Снимка: Guliver / iStock

5. Богата е на фибри

Целулозата, която съдържа овесът, по естествен път намалява холестерола. Разтворимите влакна, наречени бета-глюкани, пречат на холестерола да се абсорбира и да влезе в кръвообращението. Фибрите са от полза също така за тези, които искат да поддържат теглото си в норма и да се предпазят от развитие на диабет тип 2.
Една купа овесена каша съдържа 4 грама фибри, докато корнфлейксът има по-малко от 0,3 грама.

Мона Василева

Коментари
Последни видеа