5 аргумента изброява психолог
Майка учи до тъмно с детето си. Снимка: Shutterstock
Всяка вечер вие и вашето дете прекарвате часове в учене. Знаете точно какво има за следващия ден, заедно подготвяте презентации и правите проекти, когато той вече спи.
Родителите винаги имат причини да помагат на децата си с домашните.
Психоложката Лариса Суркова дава 5 сериозни аргумента защо това не трябва да се прави.
Баща показва на сина си. Снимка: Shutterstock
Родителите са завършили училище отдавна. Сега е ред на децата учат. Училището е тяхната зона на отговорност. Дори и да става дума за първокласници.
Независимо в кой клас е ученикът, началото на учебната година е моментът да спрем да го третираме като дете и да му делегираме правото сам да си прави раницата и да си пише домашните.
Разбира се, в началото е много възможно да получава лоши оценки и забележки, че е забравил едно или друго вкъщи. Но рано или късно ученикът ще разбере, че той учи, а не майка му или баба му.
Ученето не е целият живот. Има толкова много семейни драми, които се случват заради ученето. А порасналите деца, почти до дълбока старост, си спомнят как майка им или баща им са седяли до късно през нощта над учебника по математиката …
Но училището е само един етап от живота. И той не трябва да стои между родители и деца.
Ако висите на главата и учите заедно с детето, което е на единадесет години, няма да възпитате у него интерес към знанието. По този начин можете само да го обезсърчите.
Майка, отчаяна от опитите на детето. Снимка: Shutterstock
Ако вие изцяло контролирате писането и подготовката на домашните ще отгледате зависим човек, който изпълнява всичко според заповедите. И той ще бъде лесен за манипулиране.
Такова дете може да стане добър изпълнител, но няма да се научи да взема решения и да поема отговорности. Включително и за ненаучения урок.
Това е много важен момент от обазованието. Детето не е подготвило домишното, не е научило урока и е получило е лоша оценка …То ще си направи съответните изводи.
Вие може и трябва да контролирате процеса. Може да проверите какво е направило, може и трябва да му помогнете да разберете няккой сложен въпрос. Но след това го оставете да довърши само задачата.
В противен случай детето никога няма да се научи да решава задачи и да пише съчинения. А двойка е просто оценка, често субективна. Не дръжте толкова на оценката, а на знанията.
Можете да водите детето си на музеи, изложби, да си купите настолни игри, които ще му покажат, че му липсват някои знания и ще възпитат желание да учи нови неща.
По-добре е да го научите как да разпределя времето и натоварването си още от рано.
Съвременните деца често имат сложна връзка с времето. Те „не го усещат“ - в края на краищата графикът се изготвя от учители и родители.
Възрастните се грижат и за неговото изпълнение. В резултат на това детето оставя улоците и ги прави до късно вечер, не защото има твърде много задачи, а защото не знае как правилно да разпредели времето.
Помощта от родителите в този случай е лоша услуга.
Дали те се чувстват готови да пишат есета, курсови работи и дипломната работа на детето в института?
За да се научи детето да прави правилно домашните, не са необходими родители, които го наблюдават, а бюро, стол и будилник.
За домашите по всеки предмет се отделя не повече от половин час.
Ако това време не стигне на ученика, той все пак трябва да премине към следващата задача. По този начин ще се научи да управлява времето.
Когато детето си прави домашните самостоятелно, родителите ще имат повече свободно време. Със сигурност ще намерят как да го оползотворят, вместо да висят над тетрадките.
С течение на времето, с правилна организация на домашните, вечерите на ученика също ще бъдат освободени. И ще има време за разходка и среща с приятели.
А разговорите на тема „Написа ли си домашното?“ ще останат в миналото.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари