Грандиозен триумф за нашите ученици в Лос Анджелис на Horizon Hydrogen Grand Prix 2024
Исторически успех за българския автомоделизъм и нашите ученици на световната сцена.
Снимка: Българска федерация по автомоделни спортове
В периода от 9 до 12 септември в Лос Анджелис се проведоха Световните финали по автомоделизъм с водородна клетка, където българските отбори сътвориха истински чудеса. Нашите ученици грабнаха Световната титла в клас Сток и Вицешампионската титла в клас Хибрид.
България бе представена от най-добрите ученически екипи: учениците от 18. СОУ „У. Гладстон“, София, под ръководството на Емил Карамфилов, и СТМК – Враца, с ръководител Ивайло Иванов, участваха в клас Хибрид, а ПГТЕ „Хенри Форд“, София, също с ръководител Карамфилов, взеха участие в клас Сток. Резултатите им са впечатляващи!
В клас Сток българският отбор на ПГТЕ „Хенри Форд“ започна състезанието със страхотна битка срещу фаворитите от Австралия, Франция и САЩ. В първите 90 минути напрежението бе на максимум, но след това нашите успяха да излязат начело и доминираха до края на 6-часовото състезание. Финалът бе триумфален, оставяйки след себе си HydroTeam (Франция) и Team Kia Kaha (Нова Зеландия). Това бе дебют на учениците от ПГТЕ „Хенри Форд“ и класа Сток, а победата бе българска.
В най-бързия и технологичен клас – Хибрид, отборът на 18. СОУ се наложи като един от водещите претенденти за титлата още в началото. Напрежението бе огромно, а след 6 изтощителни часа те завършиха на второ място, изпреварени само от местните легенди и многократни световни шампиони Oakwood Pink от Холивуд. Третото място бе за отбора на Чехия.
Другият български отбор – СТМК, Враца, преживя истински труден старт, след като попадна в катастрофа още в първата обиколка. Техническите проблеми ги преследваха през голяма част от състезанието и се наложи да прекарат много време в бокса, но въпреки всичко те не се отказаха и завършиха състезанието, класирайки се на 11-то място.
Това е исторически успех за българския автомоделизъм и нашите ученици на световната сцена. Досега български отбор само се бе качвал на подиума и се бе борил за победата, но за първи път си тръгва с титлата. Трябва да отбележим, че много от отборите бяха спонсорирани от автопроизводители, докато българските отбори далеч не се радват на такава техническа помощ.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари