Отборите на Quadcore и Yottabyte от България си поделиха третото място с впечатляващите си решения за опазване на природата
Снимка: Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons 2022
Microsoft, KPMG и ЮНЕСКО бяха домакини на първия хакатон от серията 2022 Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons. Серията хакатони имат за цел да подготвят учениците за управляваната от изкуствен интелект (ИИ) икономика на бъдещето, както и да им предадат ценни знания и умения, от които ще се нуждаят, за да бъдат успешни. ИИ е от ключово значение за решаването на някои от най-належащите проблеми в света, включително качествено образование за всички, зачитане на човешките права, равенство и приобщаване и устойчивост на околната среда.
Първият хакатон от поредицата бе насочен към използването на ИИ за Земята и приветства 21 отбора от 9 държави: Австрия, България, Египет, Казахстан, Латвия, Пакистан, Русия, Саудитска Арабия и Швейцария. Всеки отбор се състоеше от петима ученици и един учител. След серия от практически упражнения, учениците имаха възможността да приложат новопридобитите си знания в предизвикателството ИИ за Земята. Участниците използваха изкуствен интелект за решаване на някои от основните екологични и устойчиви проблеми, пред които е изправена нашата планета днес. За да може идеята им да бъде приложима в реалния свят, учениците трябваше да предвидят проблемите, да проявят творческо мислене и внимание към детайлите.
Българските отбори Quadcore и Yottabyte си поделиха третото място с две еднакво впечатляващи решения за опазване на природата. Идеята на отбор Quadcore е за дистанционно управлявана глобална банка за семена, която използва изкуствен интелект и Интернет на нещата (IoT) за проследяване на растителни видове в реално време с цел гарантиране наличието на подходящи условия, като влажност, температура и налягане. Гениалната идея на отбор Yottabyte включва използването на сателитни изображения и изкуствен интелект за идентифициране на замърсени плажове по света, канейки доброволци от околните райони да събират отпадъците. На първо място е екипът Data от Латвия със своето решение за опазване на популацията на прилепи по целия свят, докато отборът Unicode от Казахстан спечели второто място с решение за опазване на популацията на тигри.
Imagine Cup Junior Virtual AI Hackathons са преди всичко призив за действие, вдъхновяващ ученици от различни среди да поемат отговорността за своето бъдеще, предоставяйки им възможност да станат онези, които един ден ще променят света. Използвайки практически подход към развитието на ИИ, учениците се научават как да изграждат свои собствени програми за ИИ и да ги прилагат в ситуации от реалния живот.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари