Този и още десетки въпроси намират отговорите си в илюстрираната история за деца „Защо на картините не им трябват заглавия“
Снимка: Shutterstock
Каква е разликата между изображенията в интернет и тези в галериите? Кои са различните стилове в изкуството и защо между тях има взаимовръзка? И не на последно място - ще успее ли Ряпата да открадне писоар на име „Фонтан“?
Тези и още десетки други въпроси намират своите отговори в илюстрираната история „Защо на картините не им трябват заглавия“ (издателство „Ракета“). Заглавието е носител на наградата „Магнезия Литера“ 2015 за книга на годината, а нейните създадетели - Ондржей Хорак и Иржи Франта имат специална мисия.
Снимка: Издателство „Ракета“
„Защо на картините не им трябват заглавия“ е книга, вдъхновена от въпросите, които децата задават за изкуството. Тя ще ви разсмее, ще ви впечатли и ще ви разкаже любопитни факти за картини, художници и виртуозни кражби.
В историята са замесени Ники, Ема, Баба, Дядо и един престъпник със задача. Малкият футболист Ники и сестра му Ема се отправят на приключенска експедиция в света на модерното изкуство. Техни гидове са баба и дядо, които умеят да отговарят, но и да задават правилните въпроси на любопитните деца. Междувременно Ряпата, който току-що е излязъл от пандиза, се кани да открадне прочутия писоар на Марсел Дюшан. Kриминалният сюжет се развива под формата на забавен комикс, но още по-любопитна е въображаемата галерия, която посещават всички тези герои. В нея творбите на Клод Моне, Кацушика Хокусай, Едвард Монк, като и на много други съвременни европейски и американски художници висят една до друга.
Тази подредба на автора Ондржей Хорак и илюстратора Иржи Франта обръща гръб на традиционното разделение на различни епохи и стилове. Точно както в интернет децата възприемат много неща чрез взаимоотношения и контекст, така и галериите трябва да реагират на тези промени, смятат създателите на книгата.
„Защо на картините не им трябват заглавия“ описва важните етапи от развитието на модерното изкуство, а благодарение на тесктовата и визуалната си пъстрота далеч не звучи като скучен урок в училище. Книгата залага на естественото желание на децата да питат, търсят и мислят.
След края на историята читателите ще открият приложения с най-прочутите кражби на книги, показалец на личностите и художествените направления, както и галерия с художествени произведения.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари