Има пряка връзка между тона на преподавателя и усвояването на материала
Снимка: Getty
Гласът на учителя пряко влияе върху мотивацията на учениците. Колкото и да ви се струва, че строгият тон ги държи децата нащрек и стимулира учебния процес, това не е така. В действителност се оказва, че авторитарният учител буди съпротива.
Учените изследват 250 деца на възраст от 10 до 16 години. Те били помолени да слушат информация, записана с различни гласове и интонация. След това учените проверили какво са научили децата. Така стигнали до извода, че по-спокойният и приветлив глас на преподавателя помага за запомняне на материала.
Проучването им е публикувано в British Journal of Educational Psychology.
Учените допускат, че когато децата чуят контролиращ и строг глас, те автоматично блокират очакванията си за сътрудничество с този човек. Те контактуват по-малко с прекалено строгия учител и често имат желание за съпротива и бунт.
В резултат на това детето не се обръща за помощ към учителя, дори когато това да се налага.
Освен това, строгият тон се възприема негативно от учениците – като натиск и насилие и пречи на разбирането на материала.
Докато неутралният и доброжелателният тон е подходящ за учебния процес и стимулира усвояването на материала.
„Често мислим какво казват учителите на своите ученици, но рядко говорим за това как го произнасят, с каква интонация. Оказва се, че тонът на гласа, който учителите използват, наистина има значение“, обобщава професор Силке Паулман, който ръководи проучването.
Мона Василева
Отборът от Гимназията с преподаване на чужди езици „Симеон Радев“ – гр. Перник е големият победител в първото състезание.
Снимка: УНСС
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари