Как си днес?

Или защо емпатията е една от най-важните човешки способности в съвременния бизнес свят

01 Юли 2020 г.
Как си днес?

Снимка: Shutterstock

Емпатията е в основата на добрата екипна работа и разбирателството в офиса. Това я прави една от най-важните човешки способности в съвременния бизнес свят. Докато проучване след проучване показват, че нивата на стрес и натовареност в работата растат с всяка изминала година, ролята на съпричастността в работната среда става все по-важна и по-важна.

Всички ние имаме нужда от една голяма доза емпатия на работното място, и то не само от страна на нашите ръководители. Проявяването на съчувствие и разбиране е задължение на всеки служител. Добрата новина е, че нашите мозъци са „програмирани” по такъв начин, че съчувствието ни идва по естествен път.

Джамил Заки, автор на The War for Kindness обаче твърди, че полагаме целенасочени усилия за подхождане с емпатия към всички ситуации в нашето ежедневие, ние може да станем още по-добри колеги и приятели.

Ето няколко фрази, които трябва да използвате по-често в работата си, ако искате да постигнете този резултат:

1. „Как се чувстваш?“

Много често най-доброто нещо, което може да направите, за да насърчите проявите на емпатия на работното място,  е да попитате някой човек във вашето обкръжение как се чувства. Когато подканвате другите да изразяват емоциите си и да говорят за нещата, които ги измъчват или ги карат да се чувстват щастливи, вие им показвате, че те са ценени и уважавани и че благосъстоянието им е важно за останалите.

Ако ваш колега от отдела по продажбите е изгубил важен клиент, вие може да отидете при него и да му кажете „Чух какво се е случило. Как се чувстваш?“. Това най-вероятно няма да разреши проблемите, произтичащи от така създалата се ситуация, но ще даде възможност на вашия колега да разтовари стреса и натоварването, което е насъбрал.

В много случаи ние се страхуваме да задаваме подобни въпроси, мислейки, че те могат да бъдат възприети като навлизане в личното пространство, но истината е, че лесно може да разберете дали човек не иска да говори за проблемите си. Ако той ви даде кратък отговор, без да навлиза в детайли, то може би е по-добре да не продължавате да го занимавате с въпроси от този род. В повечето случаи обаче хората оценяват високо проявата на интерес към тях.

2. „Съжалявам, че си се озовал в такава ситуация“

Тази фраза може да бъде много полезна в момент, в който ваш колега споделя с вас информация за някаква неприятна ситуация или случка. Представете си, че ваш колега току що е научил, че в отдела му ще има масови съкращения през следващата седмица, или пък е споделил с вас, че има  семейни проблеми. Понякога най-елементарната реакция показва най-голяма емпатия. Може да последвате фразата с допълнителни въпроси, с които да си изясните ситуацията, в която е попаднал вашия колега. По този начин може дори да стигнете до някакво решение, с което да помогнете за разрешаването на неговия проблем.

3. „Бих се почувствал по същия начин“

Тази фраза е помага за изграждането и заздравяването на връзките с останалите. Да си представим, че ваш колега ви е казал, че не е получил дългоочаквано повишение, тъй като мениджърът му е бил предубеден срещу него от самото начало и не е проявил никакъв интерес към неговата кандидатура за поста. Вместо това, повишението е получил служител, който е в приятелски отношения с мениджъра. Очаквано, вашият колега се чувства измамен и разочарован. Когато кажете „Аз бих се почувствал по същия начин“, вие му показвате, че неговата реакция е напълно нормална и че споделяте неговото недоволство от тази несправедливост.

4. „С какво мога да помогна?“

Този израз също е изключително ефективен за подобряването на отношенията ви с другите, независимо дали става въпрос за ваш колега или шеф. Проучване от 2018 г. на LinkedIn установява, че 60% от хората, които са стресирани преди началото на работно седмица, казват, че това се дължи на многото работа, която имат. Това е добра причина да покажете съчувствие и да предложите помощ. Хората много често имат нужда най-обикновено успокоение и подсигуряване. Фактът, че сте готови да помогнете, не означава задължително, че другите ще се възползват от вашето предложение, нито пък че трябва да поемете пълна отговорност за някакво чуждо задължение. Ако обаче дадете конкретно обещание, то трябва да го изпълните.

5. „Страхотна работа!“

Емпатията може да бъде изразена и в момент, когато някой ваше колега е постигнал някакъв голям успех. Ако човек от вашия екип е свършил страхотна работа по някаква задача или е привлякъл нов клиент за компанията, не пропускайте възможността да го похвалите. Важно е да осъзнаете, че успехът на компанията зависи от усилията и здравата работа на всички нейни служители. Независимо дали става въпрос за ваш шеф или подчинен, бъдете щедри с комплиментите.

Източник: Мениджър Нюз

Да поговорим

7 съвета за майката, върнала се в офис след пандемия

Да поговорим

Как да се справим с всезнайкото в офиса?

Здраве

Стресът в офиса качва килограмите на жените

Още от Заедно

Хейли Бийбър. Снимка: Instagram

Бременната Хейли Бийбър на корицата на модно списание

Разтворена книга и цвете в нея. Снимка: Getty

 

Елиф Шафак за любовта

С времето хората се променят, както и отношенията.

Снимка: Shutterstock

Трите „А“, които разрушават отношенията

Роузи Хънтингтън-Уайтли със сина си. Снимка: Instagram

 

Роузи Хънтингтън-Уайтли разходи децата с хеликоптер из провинцията

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Жълтото най-често се асоциира с положителни емоции като оптимизъм и ентусиазъм.

Снимка: Shutterstock

Илюстрация: Guliver / Getty

Децата могат да нарисуват игрите, които обичат.

Снимка: Shutterstock

Ан Хатауей

Снимка: Getty

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Илюстрация: Guliver / Getty

Да поговорим

Всички съветват и критикуват майките

Учените с доказателства за феномена „мамишейминг“

Хейли Бийбър. Снимка: Instagram

Заедно

Бременната Хейли Бийбър на корицата на модно списание

Моделът страда от негативното отношение , откакто е станала съпруга на Джъстин

Дете, което се чеше, нахапано от комари. Снимка: Shutterstock

 

Здраве

Как да успокоим сърбежа след ухапване от комар

5 подръчни средства, които има във всеки дом

Разтворена книга и цвете в нея. Снимка: Getty

 

В една определена възраст децата започват да заливат родителите си с най-различни въпроси.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Значението на детските въпроси

Малките могат да ви засипят с какви ли не питания, на които вие сте длъжни да отговорите

Дете гледа майка и татко изрязани от хартия. Снимка: Shutterstock

 

Мнение на специалиста

6 начина да помогнете на детето след развода

Пробвайте със съветите на семеен психолог

Много родители избират да не знаят пола на бебето.

Снимка: Shutterstock

Здраве

И нека полът на бебето бъде изненада

Защо все повече родители избират да научат дали е момче или момиче чак след раждането

Снимка: Getty

 

Здраве

Детето седи като жаба по време на игра

Вредно ли е да седи с извити крака във W-поза