Играта в предучилищна възраст е водещ двигател на развитието

Видове забавления: Как се учим да работим заедно?

03 март 2017 г.

Снимка: Guliver / iStock

Чрез играта децата научават и практикуват много социални умения, а в предучилищна възраст тя е водещ двигател на развитието.  Докато играят, малките развиват усещане за Аз, научават се как да общуват с другите деца, как да се сприятелят, как да лъжат и как да играят различни роли.

Първи до този извод е стигнал известният психолог на развитието Лев Виготски, а класическото изследване по проблема за това как играта се развива при децата е било проведено от Милдред Партън в края на 20-те години на миналия век в Института по Детско Развитие в Минесота, САЩ.

Тя е наблюдавала деца на възраст между 2 и 5 години и е категоризирала видовете игри. Първите четири типа не намесват много общуване с другите деца, а последните два типа намесват.

Въпреки че децата са сменяли във времето видовете игри, Партън е отбелязала, че като порасвали, децата са участвали по-малко в първите два типа игри и повече в последните два типа.

Целият текст можете да прочетете в Обекти.бг.

Коментари
Последни видеа