Рекламите на алкохол и тийнейджърите

Учените с мнение по въпроса

Снимка: Guliver / iStock

Изследователи от САЩ стигнаха до извода, че рекламата на алкохол се отразява негативно на подрастващите, защото именно под нейно въздействие те започват да злоупотребяват с него.

По интересното е, че според учените най-голяма вреда нанася не рекламата по телевизията или билбордовете, а тази в интернет.

Изследвани са малко над 1000 млади хора на възраст между 13 и 20 години, които така или иначе употребяват алкохол. В продължение на месец се наблюдава влиянието върху тях, което създават 60-те реклами на различни спиртни напитки, които се излъчват по 20 телевизии с обща тематика, както и тези в най-посещаваните интернет сайтове.

Изследването показало, че тематичното съдържание създава положителен образ на алкохола. Много тийнейджъри започват да го асоциират с успешен и зрял начин на живот. Затова и под въздействието на тези реклами, те започват да го употребяват, пише сп. Journal of Studies on Alcohol and Drugs.

Да, рекламата по телевизията също влияе – тези тийнейджъри, които не я гледат, изпиват на месец по 14 дози твърд алкохол (приблизително по 30 ml), а тези, които са пред малкия екран – около 33.

Надя Горанова

Коментари
Последни видеа