Розово сладко чисти стомаха

3 стимула за ленивите черва през бременността

Снимка: pixalay

Всяка трета бременна се оплаква от лениви черва, а много имат и упорит запек. Причина са хормоналните промени, които настъпват в организма. Те отпускат мускулите, които трябва да движат червата и забавят изхвърлянето на преработената храна. Състоянието е неприятно и причинява силен дискомфорт. То често се усложнява и от приема на препарати, препоръчани от гинеколога, които съдържат желязо. Може ли да се предпазим? 

Променете храненето

За да избегнете констипацията са нужни много фибри – това важи с пълна сила за бременността, защото хормоните и разместването на органите от растящото в утробата бебе, затрудняват перисталтиката. Съветът е да се ядат повече готвени или сурови плодове и зеленчуци, които са богати на фини влакнини. Целулозата действа като четка, която „чисти“ червата от отпадъците.

Снимка: Guliver / iStock

Най-добри са – спанак, зелен фасул, портокали, ябълки, сливи.
За да заредите стомаха с целулоза, всеки ден трябва да изяждате по 500 грама плодове и зеленчуци: 200 г плодове, 200 г зеленчуци, 50 г листни зеленчуци - спанак, маруля, магданоз и пр.


Включете в менюто също така див ориз, леща и всякакви семена. Пробвайте да замените белия хляб с пълнозърнест или с черен, яжте овесени и пшеничени ядки. Така ще се възползвате не само от влакнините, но и от витамините и минералите, които те съдържат в по-висока концентрация.

Вода и още вода

За да не се стигне до констипация, е важно да се пие много вода. Хидратирате тялото с около 1,5-2 литра вода на ден, която трябва да се пие между храненето. Може да включите изворна вода, чай, натурални сокове, мляко, бульони, супи...

Започнете деня с голяма чаша топличка вода с мед на гладно. Тя има задача да проправи път и да осигури проходимост на червата.

Снимка: Shutterstock

Добра алтернатива е топлото мляко с мед. Изпитано средство от времето на нашите баби е сладкото от рози и от смокини. Или пък сокът от сливи, който също има лаксативен ефект.


Движение

През бременността, без каквото и да е причина, много жени ограничават активността си и „се пазят“ - не спортуват и дори се движат по-малко. Това също затруднява изпразването на червата. Затова се движете възможно най-много.
Всеки ден ходете пеша. Поне 30 минути. Не е нужно да бързате, просто ходете енергично. Добре е да посещавате курс по йога, плуване, водна аеробика.

Снимка:Shutterstock

Слушайте тялото си

Има малки хитрини, които ще помогнат за редовното изпразване на червата. Щом усетите позив, отидете до тоалетната, не отлагайте.
Не бързайте. Дори вземете книга, както вероятно прави съпругът ви.
Ако нищо не помогне, търсете специалист

Ако не може да се справите с обичайните методи и чувствате напрежение, се консултирайте с вашия лекар. Той ще ви предпише подходящи за състоянието лаксативи.

Мона Василева

 

 

 

 

Коментари
Последни видеа

Жена за уважение

02 декември 2020 г.