3 важни съставки в закуската на ученика

Как бързо да приготвим сутрешното меню

10 септември 2021 г.

Снимка: Guliver /Getty

Добрата закуска, гарантира успешно учене – това не е новина. „Децата трябва да приемат много витамини от група В още с първото си хранене за деня“, съветва диетолог, кандидат на медицинските науки Елена Соломатина в интервю за радио Sputnik.

„Първите седмици след ваканцията и дългата почивка са трудни. Организмът трябва да се адаптира и се нуждае от помощ.
Добър източник на витамини от В-групата е пълнозърнестият и ръженият хляб. Витамини от тази група има и във всички пълнозърнести зърнени храни. Тези витамини са "допинг" за цялата нервна система, защото без тях процесите на обмяна на веществата в организма не протичат "
, каза тя.

Другата ѝ препоръка е сутрин да се консумират храни, които „събуждат“ мозъка и

стимулират когнитивните му функции

На първо място, това са яйца, особено жълтъкът в тях. Той съдържа холин, който е необходим за производството на ацетилхолин в организма. Ацетилхолинът е невромедиатор, който осигурява „общуването“ между невроните и осигурява добра мозъчна дейност.

Снимка: Guliver /Getty

Боровинките и горските плодове укрепват имунната система през есента и я подготвят за студеното време.
Според експерта боровинките и оцветените в лилаво плодове съдържат много витамин С и други ценни съставки - голямо количество органични киселини, които са много полезни, разнообразие от витамини и минерали, и почти нямат захар.

Коментари
Последни видеа