4 причини да минем на растителна диета

Като не е задължително напълно да изключваме месото

09 април 2019 г.

Снимка: Shutterstock

За да се възползваме от всички предимства на това хранене, не е задължително напълно да се отказваме от месото. Когато почувстваме нужда от месо или риба е съвсем в реда на нещата да ги включим в менюто, пише medikforum.ru. А ето и основните плюсове на растителните храни:

Укрепват зрението. Редица изследвания показват, че благодарение на наличието на витамин А в морковите се укрепва нощното виждане. Освен това хапването на спанак, царевица, киви и грозде помага да се избегне катаракта и редица други очни заболявания.

Контролира кръвното налягане. Повишеното кръвно налягане води до различни здравословни проблеми, като се предполага, че половината хипертоници умират заради сърдечни усложнения, предизвикани от нарушението на притока на кръв към този орган. Приемът на плодове, зеленчуци и ядки категорично помага да се намали кръвното налягане.

Предотвратява диабет. Съгласно изследване от 2017 година, растителната диета с пълнозърнести храни, бобови, плодове и зеленчуци предотвратява развитието на диабет от втори тип.

Помага за отслабването. В сравнение с животинските, растителните продукти съдържат доста по-малко калории. В тях има много фибри, които предизвикват трайно чувство за ситост. Ето защо вегетарианците в повечето случаи са по-слаби от любителите на месни продукти и хлебни изделия.

Надя Горанова
 

Коментари
Последни видеа