Какво пречи да отслабнем след бременността

Защо килограмите се свалят толкава трудно

04 март 2020 г.

Снимка: Guliver / iStock

По време на бременността жената добавя средно 9-14 килограма. Как се разпределят те?
Плодът в утробата ѝ тежи средно 3 килограма, но има и по-едри бебета. Теглото на матка се увеличава до 1 кг., но понякога и повече, а 650 грама още добавя плацентата. Околоплодните води са към 900 грама, но това не е правило, а средна цифра – те могат и да са много повече.
Увеличава се и обемът на циркулираща кръв на 1200 грама, защото кръвообращението е двойно. Гърдите също нарастват – и добавят още 500 грама. Има и около 2 килограма и 400 грама мастна тъкан, която защитава бебето при движенията му, но не само. Тъканите течности са 2700 грама.

След като роди жената обичайно губи 5-6 килограма. Толкова е горе долу общото тегло на плода, плацентата и от кръвозагубата.
След около 2-3 месеца младата майка сваля още 2-3 килограма и това става за сметка на вътреклетъчните тъканни течности.
Пълно възстановяване може да се очаква след около 6 месеца до 2 години.

План са спасяване на фигурата

Първото правило е по време на бременността, жената да не яде като за двама, а да спазва режим. Защото в този период нивата на пролактин, хормона който отговаря за лактацията, са повишени. Именно той разпалва и апетита ѝ. По време на кърмене този хормон постепенно намалява, а когато естественото хранене приключи, влиза в нормални граници.

Снимка: Guliver / iStock
Понякога това не се случва и затова, обичайните диети не помагат.
Храната на кърмачката трябва да е разнообразна, нискокалорийна, такава която да не ѝ причинява газове или запек. Освен това е добре тя да се разхожда много и да спортува.
Със свалянето на излишните килограми може да се заеме, когато спре да кърми.

Какво пречи младата майка да  отслабне отговарят специалисти от parents.ru.

Не си доспива

Мелатонинът – хормонът на съня, отговаря за скоростта, с която се извършват обменните процеси в нашето тяло. Ако има недостиг на мелатонин, мозъкът приема това като пряка заплаха и за всеки случай започва да се запасява с енергия. А тя се получава от храната. Затова ядем и ядем. Известно е, че недоспалият е вечно гладен.

Пропуска закуската

След една обилна, богата на белтъчини закуска, няма да искате да похапвате, защото ще сте сита. Това, което се изяжда през първата половина на деня, директно се преработва в енергия, а не в мазнини.

Храни се пред компютъра и телевизора

Разсейваме си и си хапваме, докато гледаме сериал, или се храним с компютър в скута. Така неусетно ядем повече отколкото е нужно, за да заситим глада.

Забравя да пие вода

Водата ускорява обменните процеси в организма намалява риска от наднорменото тегло. От друга страна тя помага за изхвърляне на токсините от организма. Един полезен навик за всички и да пият редовно вода, със стайна температура.

Навикът да дояжда храната на детето

Това е една от честите причини майката да не може да отслабне. Не е разумно да се дояжда каквото остане, само и само да не бъде хвърлено.

 

Коментари
Последни видеа