Японската диета за здрав черен дроб

Или какво могат зелените зеленчуци и още някои храни

12 септември 2019 г.

Снимка: Shutterstok

Спанак, броколи, зелена салата, магданоз – това са основните съставки на хранителния режим, измислен от японци с идеята да поддържа здравето на черния дроб.

Това е уникален орган, по-точно – жизненоважна жлеза, най-голямата в човешкия организъм, която изпълнява над 500 функции и е подложена на огромно натоварване. Особено, когато се прекалява с ядене и пиене, характерни за празничните дни и нередовния начин на живот, както и с някои лекарства, например продължително лечение с антибиотици.

И, за да се нарушат функциите на черния дроб и жлъчния мехур, невинаги причина са преяждане и препиване – отрицателно въздействат също нечиста вода, еднообразна храна, недостиг на влакнини в нея, лош въздух, някои оцветители, ароматизатори…

Не е и кой знае колко трудно да поддържаме правилното функциониране и да елиминираме негативните влияния над черния дроб, достатъчно е да се придържаме към прости правила на хранене, включвайки в менюто си полезни за черния дроб продукти.

Моделът, разработен в Япония, помага да се намали риска от неблагоприятните жизнени условия, екологичните рискове и другите опасности, като включва различни биологично активни продукти:

- Кисело мляко и киселомлечни продукти с живи биобактерии, чиито срок на годност е само няколко дни, а не месеци;

- Зелени зеленчуци с минимално съдържание на пестициди и нитрати;

- Източници на незаменими макро- и микроелементи: йод, желязо, калций, магнезий, витамини А и С, незаменими мазнини – есенциални фосфолипиди.

Още няколко правила за здрав черен дроб:

Всекидневното меню трябва да се състои от храни в петте основни групи: зърнени, белтъчини, млечни, сурови и пресни плодове и зеленчуци, незаменими мазнини;

- Яжте повече продукти, в които има фибри - те са важни за естествения масаж на червата и без растителните влакнини е невъзможно нормалното храносмилане: свежи плодове и зеленчуци, пълнозърнест хляб, зърнени храни – пшеница, ечемик, овесени ядки, елда

- Не се отказвайте от употребата на храни, съдържащи „добър“ холестерол и незаменими мазнини, например във всеки дом е хубаво да има масло, защото е източник на витамин А, сурови ядки, соеви продукти, зехтин, слънчогледово и сусамово олио, горчица.

- Почитателите на фитнеса и диетите със сериозни ограничения на мазнините рискуват, тъй като дефицитът на незаменими полиненаситени мазнини в менюто може да провокира развитие на неалкохолна мастна чернодробна болест.

- Полезни да този орган са и продукти със жлъчежонни свойства, които отвеждат токсините от организма: мед, цитруси с кожата, репички, ряпа, чесън.

7days.ru, превод Марина Атанасова

Коментари
Последни видеа