Как сънят да стане спокоен и релаксиращ

5 съвета от експерта д-р Пикси Макена

09 април 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Всеки трети човек на планетата има проблеми със съня. А безсънието е един от най-честите здравословни проблеми, според данни на Световната здравна организация. 
„Недоспиването е причина не само за умора на следващия ден. То влияе на психическото и физическото здраве на човека, отразява се и на отношенията с околните,“ каза специалистката по съня д-р Пикси Макена пред Express. 
Да се осигури добър сън, според специалистите, въобще не е трудно.
Ето нейните 5 препоръки.

Релакс. Според д-р Макена основна причина за безсънието на съвременния човек, е психичното и емоционално напрежение. Затова първата задача на всеки е да се разтовари от стреса и тревожността. Тя препоръчва: билков чай, четене на книга, вана с ароматни масла.

Пълна тъмнина. В спалнята трябва да бъде тъмно, пердетата да са плътни, а щорите – пуснати. Тъмнината помага на организма да изработи хормона на съня – мелатонин, който отговаря за вътрешния ни биологичен часовник.

Не оставайте в леглото, ако не спите. Ако сънят не дойде, не стойте в леглото, станете, отидете в съседната стая, за да почетете, съветва д-р Макена. В леглото не бива да се ползват електронни джаджи. Спалнята и леглото трябва да асоциират най-вече със сън.

Не използвайте смартфона, преди да си легнете вечер. Поне час преди да настъпи време за сън, не използвайте смартфон или други електронни устройства, които възбуждат мозъка със специфичното си излъчване. И особено със синята светлина, която пречи за производството на мелатонина.

Без спане през деня и храна преди лягане. Хората, които имат проблеми със съня, е добре да избягват дремките и следобедния сън. Не е добре да се хранят и късно вечер.

Мона Василева

Коментари
Последни видеа