Обрат: Умерената консумация на кафе сваля кръвното

Само, ако не сте пушач

25 Юни 2020 г.
Следвайте ни в Google
Обрат: Умерената консумация на кафе сваля кръвното

Снимка: Guliver / iStock

Радостна новина за любителите на кафето. Бразилски учени от университета в Сао Пауло установиха, че умерената консумация на кафе при непушачи, сваля показателите на кръвното.
Те уточняват, че става дума за 1 до 3 малки чашки кафе на ден. И твърдят, че умерената консумация намалява риска от хипертония при непушачите.
Кафето е една от най-популярните напитки в света и науката непрекъснато открива както полезни така и не дотам полезни свойства в ароматните зърна. Последното проучване, публикувано списание Clinical Nutrition, търси връзката между употребата на кафе и хипертонията.
Досега се твърдеше, че кафето повишава кръвното. Учените обаче доказаха, че това е така, ако човек пуши. А за непушачите кафето носи повече полза, защото понижава риска им от хипертония.
Бразилските учени внимателно проследили какъв е рискът от хипертония при възрастни, които обичат и пият кафе. Проучването им обхваща 15 105 души на възраст от 35 до 74 години от 6 различни града в страната. Периодът на наблюдение бил 3,9 години. Проучването им доказва, че в сравнение с хора, които никога не са консумирали кафе, умереното му пиене, намалява риска от хипертония.
Засега учените нямат обяснение какъв е механизмът на това въздействие. 

Здраве

6 признака, че прекалявате с кафето

Здраве

Без кафе в първите седмици на бременността

Здраве

Колко кафе на ден удължава живота

Здраве

5 ободряващи алтернативи на кафето

Още от Здраве

Момче, което чопли пъпка пред огледалото. Снимка: Shutterstock

Акне: ужасът на тийнейджъра

Как да изберем детски обеци – безопасност, удобство и красив дизайн

Млада жена с болки в корема.

Симка: Shutterstock

Има ли решение при ПМС?

Жена гледа тест за бременност. Снимка: Shutterstock

 

Кръвен тест доказва извънматочна бременност

Баща държи в ръце двете си деца. Снимка: Shutterstock

„Концентрирай се“- безполезни съвети към свръхактивното дете

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Момче, което чопли пъпка пред огледалото. Снимка: Shutterstock

Роналдо и Джорджина.Снимка: Instagram

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Момче, което чопли пъпка пред огледалото. Снимка: Shutterstock

Здраве

Акне: ужасът на тийнейджъра

Разчоплянето на пъпката винаги остава белег, обяснява дерматологът д-р Сияна Живкова

Роналдо и Джорджина.Снимка: Instagram

Заедно

Роналдо и Джорджина вдигнаха дългоочаквана сватба

Най-богатият футболист в света се ожени след 10 -годишна връзка и 2 общи деца
Здраве

Как да изберем детски обеци – безопасност, удобство и красив дизайн

Ще улесним трудната задача за родителите

Разтворена книга, море, чаша кафе. Снимка: Shutterstock

 

Жена гледа тест за бременност. Снимка: Shutterstock

 

Здраве

Кръвен тест доказва извънматочна бременност

Тютюнопушенето увеличава риска 2,5 пъти

Баща държи в ръце двете си деца. Снимка: Shutterstock

Здраве

„Концентрирай се“- безполезни съвети към свръхактивното дете

Как да стимулирате хлапе със синдром на хиперактивност и дефицит на вниманието

Дете яде сладолед. Снимка: Shutterstock

Здраве

Детето пита: Кой е изобретил сладоледа

Няма един създател, рецептите се развиват и усъвършенстват в продължение на много векове

Море, чаша кафе и разтворена книга. Снимка: Shutterstock

Болно дете през лятото.

Снимка: Shuterstock

Здраве

Какво представляват летните настинки

Кои са симптомите, как да реагирате и всичко най-важно, което трябва да знаете за това сезоно неразположение