5 навика, които ни пречат да отслабнем

Не подозираме, че сами си пречим

31 октомври 2019 г.
5 навика, които ни пречат да отслабнем

Снимка: Shutterstock

Спим малко, будим се със звънеца на будилника, пиете кафе ... А успоредно с това полагаме какви ли не усилия, но не можем да свалим излишните килограми.
Понякога наглед най-естествени навици ни пречат да отслабнем килограм-два и да бъдем във форма.
Вижте защо.

Лягаме късно, ставаме рано. Редица проучвания доказват, че когато човек спи по-малко от 7 часа, организмът му изработва голямо количество грелин – хормон, който влияе на чувството за глад и ситост. Увеличеният синтез на този хормон събужда желание да похапваме повече. И апетитът не се поддава на волеви контрол. Това забавя изразходването на енергия и организмът не може да разходва запасите си от мазнини.
За да се разходват активно мазнините, човек трябва да спи най-малко 7-8 часа в денонощие.

Будим се с аларма. Променете този навик. Будилникът и неговият звук са стрес за организма. В резултат на това нивата на кортизол – хормоните на стреса, се увеличават и затрудняват синтеза на белтък. Още по-лошото е, че под въздействие на този хормон белтъчините от мускулите се извличат, за да се преобразуват в глюкоза, която е нужна за справяне със стреса.

Пием кафе, веднага след събуждане. След събуждане, дори да изпиете няколко глътки вода, организмът е силно обезводнен. И всяка напитка с кофеин (кафе или силен чай) провокира синтез на кортизол. За него стана дума при стресовото събуждане. Механизмът тук е същият. По-добре е след събуждане да изпиете чаша топла вода: тя ще ви държи бодри и ще ускори обмяната на веществата.

Пропускаме обяда. Ако през целия ден не се храните, организмът автоматично започва да пести запасите си от енергия и забавя изгарянето на мазнините. Последиците от това са вълчи апетит вечер. Малката порция, която ви се полага, няма да ви засити, а с голямата ще приемете и много калории.

Не ядем достатъчно полезни мазнини. Дневната порция трябва да съдържа 30 процента полезни мазнини. Те контролират хормоналния баланс и помагат за изработване на тестостерон, който е нужен за мускулите. А, колкото повече мускули има тялото, толкова повече калории ще гори в състояние на покой. Източник на добри мазнини са: аводото, бадемите, бадемовото масло, орехите, лененото масло, зехтинът и рибата, която е богата на омега-3 мастни киселини.

Тичаме за здраве. С тичане може да станете по-издръжливи, но не и по-стройни. Кардиотренировките няма да помогнат много за отслабването. Тялото трябва да има мускулна маса. Само така метаболизмът на мазнини ще е активен - те ще се изразходват и няма да се натрупват по тялото.
За да отслабнете са нужни силови натоварвания, пишат специалисти от medikforum.

Мона Василева  
 

Да поговорим

Как да свалим излишните килограми след раждане

Хранене

Децата качват излишни килограми, когато родители се развеждат

Здраве

Откъде идват килограмите в плюс на бъдещата майка

Здраве

Стресът в офиса качва килограмите на жените

Здраве

Настъпването на пубертета зависи и от килограмите

Още от Здраве

В топлото време е особено важно кожата на мъничето да бъде добре хидратирана.

Снимка: Shutterstock

Как да осигурим подходяща хидратация на бебешката кожа

Бебе, което гледа играчките си. Снимка: Shutterstock

 

На 3 месеца бебето може да различи жълто, зелено, червено

Снимка: Getty

Количеството има значение: колко вода да пие детето

Майка, която кърми. Снимка: Shutterstock

Кърмата не съдържа достатъчно желязо и още 6 вредни мита

Деца тичат по плажа. Снимка: Shutterestock

Не купувайте тези храни на плажа

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Жена с къс панталон. Симка: Getty

Има начини, с които да научите децата да подреждат стаята си.

Снимка: Shutterstock

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Жена с къс панталон. Симка: Getty

Заедно

Как да носим къси панталони със стил

Ако искате краката ви да изглеждат по-дълги, изберете модел с висока талия

Има начини, с които да научите децата да подреждат стаята си.

Снимка: Shutterstock

Да поговорим

Хитри трикове за поддържане на реда в детската стая

Ето как може да постигнете това и дори да включите малчугана да помага

Момиче, което е тъжно. Снимка: Shutterstock

 

Мнение на специалиста

Детето изпитва тревожност и тъга

Какво да направим и как да го успокоим

В топлото време е особено важно кожата на мъничето да бъде добре хидратирана.

Снимка: Shutterstock

Здраве

Как да осигурим подходяща хидратация на бебешката кожа

Това е първата стъпка, с която защитавате новороденото