Как да успокоим разгневения партньор

Работеща стратегия за уталожване на яда в 5 стъпки

31 март 2019 г.

Снимка: Shutterstock

Трудно е да си представим, че има двойки, които никога не са се карали. И така е, от време на време ни се налага да си припомняме, че истината се ражда в споровете, но трябва да се научим да реагираме правилно на напрегнатите ситуации, да забравим за крясъците и обидите. Как да не ги допускаме, как да охладим страстите на разгневения партньор?

Кавгите често възникват „от нищото“, подклаждани от разгорещени дискусии и взаимно недоволство. Но понякога стигат твърде далеч и тогава всяка дума, изказана накриво или на висок тон, рефлектира отрицателно на отношенията като цяло. Малко повече спокойствие, увереност в гласа и проста стратегия за взаимодействие с гневни личности ще опрости нещата и ще увеличи семейното щастие.

Ето стратегия, която работи за успокояване на ядосани хора:

1. Неутрализирайте спокойно свръхемоциите. Лесно е да се каже, нали? Особено, ако ситуацията излиза от контрол. Ако не сте уверени в своите сили, едва ли ще успеете да усмирите възмутения си партньор, ако му отговаряте яростно в защита – гневът вади най-лошото от хората.

Оставете го да си излее яростта и в края на краищата ще се успокои.

Колкото по-спокойни останете в момента на скандала, толкова по-бързо той ще затихне, затова е изключително важно да бъдете сдържани и да огледате проблема от всички страни.

2. Открийте истинската причина за гнева. Когато общувате с разярен човек трябва да осъзнаете, че гневът му може да не е отправен към вас. Много често хората успокояват някого, като му повтарят постоянно „Успокой се“. Това обаче не е особено добра идея – много по-добре да покажете, че разбирате и споделяте чувствата му. Ако искате действително да му помогнете да се справи с гнева, кажете: „Виждам, че си разстроен. Какъв е проблемът всъщност?“

3. Настойчиви и убедителни – това са двете най-важни неща. Хората часто се палят и самонавиват в своя гняв, когато си мислят, че човекът насреща не ги слуша, не ги възприема сериозно или не ги цени. Затова гледайте в очите, кимайте, когато е уместно задавате уточняващи въпроси, за да разберете повече. Разбира се, в състояние на ярост хората не са склонни да общуват, а просто искат да си излеят емоциите, защото не вярват, че наистина могат да бъдат разбрани от околните.

В такъв случай всичко, което можете да направите, е да потвърдите чувствата на човека с изрази като: „Напълно те разбирам“, „Това наистина е сериозно“, „Прав си да си разочарован“.

4. Търпение, състрадание и… стабилен обяд. Обикновено зад гнева са скрити други, по-дълбоки и уязвими емоции като страх, обида или болка. За кратък период изливането на гнева служи на човека като щит, дава му усещане за сила и контрол. Уви, в крайна сметка тези неизказани чувства си действат и разрушават отвътре. Ето защо е важно да се съсредоточите върху състраданието и да избегнете да обвинявате в отговор.

Тук е на място основната женска мъдрост: пътят към сърцето на човек минава през стомаха. Тя звучи противоречиво, но е абсолютно сигурно, че стомахът и нервите някак са свързани помежду си - гладният човек е нервен човек. Когато сте седнали заедно на масата с обилно и вкусно ястие, светът изведнъж става малко по-добър, а ядът изчезва като утринна мъгла.

5. Вземайте решения само, когато сте спокойни. Когато в душата бушуват пагубни страсти, е невъзможно да става въпрос за реалистичен поглед и добри решения – няма смисъл да опитвате разбирателство. Ще го постигнете само, след като се успокоите, но не отлагайте обсъждането и бъдете склонни към откритост и взаимно разбирателство.

Не забравяйте тези съвети и когато вие се изнервите и започнете да се ядосвате, важно е за семейното щастие.

Източник: woman.rambler.ru, превод Марина Атанасова

Коментари
Последни видеа