Бременната има нужда от 300 калории в плюс, не от порция за двама

Акушерката Тони Калушкова със съвети към менюто

13 февруари 2018 г.

Снимка: Guliver / iStock

Зърнени и млечни храни, зеленчуци и плодове, яйца, месо, риба и зехтин – това са най-необходимите храни за бъдещата майка през деветте месеца, в които носи бебето. Разпределени в количествено съотношение така: 50-55% - въглехидрати, 25-30% мазнини и около 15% протеини – това е правилното им съчетаване, обяснява акушерката Тони Калушкова, зам.-председател на Алианса на българските акушерки.

Бременната жена се нуждае дневно от около 300 калории повече през втория триместър и съответно 500 калории през третия триместър в повече от това, което е приемала преди бременността, за да поддържа бързия растеж на плода, увеличаването на матката, плацентата и други тъкани, свързани с бременността.

Снимка: личен архив

Тони Калушкова е акушерка от Велико Търново и заместник-председател на Алианса на българските акушерки. Тя е и управител на център за предродилна подготовка и акушерска грижа Happy Mums, сертифициран инструктор е за подготовка за раждане към ЕNCА - Европейска мрежа на асоциациите за раждане, както и обучител по програмата"Най-щастливото бебе" на д-р Карп.

Страници

Коментари
Последни видеа