10 френски тайни на храненето

Които учат децата на добри маниери на масата

14 август 2019 г.

Снимка: Guliver / Getty Images

Вероятно повечето майки са наясно, че храненето на детето е задача, за решението на която трябва да се подходи с особено търпение и изобретателност.

Сайтът AdMe.ru решава да участва в решаването на този нелек казус и публикува откъс от книгата на канадската писателка Карен ле Бийон „Френските деца ядат всичко“. В нея тя увлекателно и остроумно разказва за френската система на хранене, а също споделя и нейните 10 основни правила.

Най-важното – научете детето да се храни с удоволствие. Френските деца ядат всичко. При това с голям апетит. Те обичат времето, което прекарват, докато обядват. Хапват това, което и родителите им, не капризничат, обичат всякакви зеленчуци, с удоволствие пробват нови блюда, не ядат между основните хранения... В училищните менюта във Франция няма детски храни, а много зеленчуци, риба, пилешко, червено месо – и всичко е свежо.

За кулинарното възпитание на детето е нужно да отделяте време от бебешката му възраст до първия му рожден ден. Когато детето започне да се храни само – това е първото действие, което то върши съзнателно, а след това и самостоятелно. Много преди да се научи да ходи или да говори. Това обезпечава прекрасна основа за дисциплина за меко, но настойчиво обучение на правилата на живота.

Хранителните навици са режим, основан на здрав мисъл и традиции. Кога и какво ще се яде, решават родителите: само в установеното време, само на масата и само това, което бъде предложено. Децата имат да право да решават какво да ядат? Това е абсолютно недопустимо според французите.

10 правила на френското хранене

1. Родители, вие сте отговорни за хранителните навици на децата си.

2. Храната не е играчка, изненада, средство за утеха или за отвличане на вниманието.

3. Какво да се яде и кога – решават родителите. Децата ядат същото – никакви специални блюда.

4. Храната е общуване. Поне един път на ден трябва всички да се събирате на масата.

5. Разнообразно меню. Не гответе едно основно блюдо за седмицата.

6. Храната може да не се хареса, но трябва задължително да се пробва.

7. Не повече от едно междинно хранене на ден. Да се гладува е здравословно.

8. Гответе и яжте бавно. Правилното хранене е бавното.

9. Яжте домашна храна.

10. Правилата не са догми. От време на време може да ги нарушавате. Храната трябва да доставя удоволствие, а не да причинява стрес.

Надя Горанова
 

Коментари
Последни видеа