Градивната идея на осемгодишния Боян Ганев - да се записва и помни не само лошото, но и доброто, което правят учениците
Възхитени от идеята на осемгодишния второкласник Боян Ганев от столично СОУ, представяме неговото Отворено писмо до министъра на образованието и науката.Той предлага промени в ученическия бележник и училищните правилници, които да стимулират доброто поведение и да намалят агресията в училище.
Защо в ученическия бележник няма графа за похвали, а само за забележки, пита малкият ученик още в началото на писмото, копие от което е изпратено до "Мениджър Нюз". Според училищните правилници забележката е вид наказание, и така, бележникът, наред с оценките за успех, служи за отбелязване единствено на лошите постъпки, а добрите се игнорират, тъй като за тях не е предвидено място, посочва Боян.
Според момчето по този начин през учебната година се регистрират само лошите постъпки на учениците, което постоянно им се напомня, а нерегистрирането на добрите води до бързата им забрава.
Ето какво гласи пълният текст на писмото:
Уважаема, Госпожо Министър,
Аз се казвам Боян Ганев и съм ученик във Втори клас. Пиша Ви това писмо, за да Ви задам следния въпрос:
Защо в ученическия бележник няма графа за похвали? В него има място само за оценки, отсъствия и забележки.
Вече научих, че забележката е вид наказание. Така пише в училищния правилник.
А ако някой направи нещо добро и заслужава похвала, това не е толкова важно, за да бъде записано в бележника! Значи, важно е завинаги да се запомни само лошото поведение!
Аз вече имам няколко забележки в моя бележник, но се е случвало да правя и добри постъпки, само че, сега си спомням само три. Но, съучениците и учителите ми едва ли ги помнят! А, лошите си стоят в бележника и няма как да бъдат забравени. Това не е честно!
Аз мисля, че ще е много по-справедливо ако и добрите и лошите постъпки имат еднакво място за записване в бележника. Нали в училище ни учат, че всеки човек има и добри, и лоши качества? Обаче, сегашният бележник не показва добрите качества и постъпки. Защо? Може ли това да бъде променено? Даже си мисля, че ще е още по-хубаво ако се случи следното: В училищните правилници също както сега са определени и степенувани наказанията за лошо поведение, да се определи и начин за отбелязване и запомняне на добрите постъпки в течение на самата учебна година. Сега единствено в края на учебната година дават грамоти за отлични постижения само в ученето.
Много се надявам и това предложение да Ви хареса и да го одобрите. Ако това се случи, мисля, че така ще се намали и агресията в училищата изобщо. На нас, учениците, вече няма да ни звучи страшно "Дай си бележника!" и ходенето на училище като цяло ще стане много приятно!
Надявам се, че отворената форма на моето писмо ще привлече вниманието на цялото общество, и много хора и организации ще одобрят моите идеи.
Много благодаря!
С уважение,
Боян Ганев
P. S.Присъединяваме се към екипа на "Мениджър Нюз", респектирани от мъдростта и зрелите възгледи на осемгодишният Боян. Доброто трябва да се помни, не лошото! Бояне, имаш пълната ни подкрепа!
Как продължи историята, вижте тук.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари