По-бързо от всичко друго стимулират паметта на хлапета под 6 години
Снимка: Guliver / Getty
Развитието на паметта започва с първата приспивна песен, а от 5-6 месеца обучението му може да се извършва благодарение на стихчета.
Почти от люлката може да рецитирате на бебето стихове както на възрастните. Важното е да го правите с чувство и изражение.
Дори детето да не разбира нито дума, ритъмът и променящата се интонация ще го очароват.
Освен това четенето на поезия е приятно семейно забавление за свободното време във всяко отношение.
Изпълнението на майката радва бебето. То носи и допълнителни ползи: мъникът ще се опита да имитира нейната реч, правейки устните си на тръбичка, цъкайки с език и издавайки продължителни звуци.
С напредване на възрастта той ще започне да повтаря отделни думи и фрази. И колкото по-рано започне запознаването му с поезията, толкова по-бързо то ще запомни стиховете и песните.
Дума след дума
- От 1,5-2 години можете да преминете директно към изучаване на стихчета и песни. Това умение не само помага за развитието на паметта, фантазията, музикалния слух и чувството за ритъм, но също така обогатява речта на бебето и разширява кръгозора му.
Не забравяйте за психологическия бонус: дете, което знае много стихчета, се чувства много по-уверено в компанията на своите връстници, защото по този начин заслужава всеобщо уважение.
- За да вдъхнете увереност на детето и да не го обезкуражавате, винаги му помагайте и му подсказвайте като „подавате“ думите (подобно на суфльор в театъра).
- Струва си да започнете с кратки песнички или детски стихчета. Основното е текстът, който се учи, да се хареса на хлапето.
Най-бързо децата запомнят прости стихчета, с които да придружавате ежедневните дейности. И, разбира се, резултатът ще се появи само ако обучението протича чрез игри.
- По правило играта „Хайде отново!“ работи добре. Изпейте или кажете първия ред. Изчакайте детето да го повтори, след това повторете фразата няколко пъти, но заедно с него.
След това преминете към повтаряне на следващите два реда и накрая на цялото стихотворение или песен.
След като го повторите 2-3 пъти "от и до", направете почивка.
След около пет минути пробвайте дали детето може да го възпроизведе по памет.
Повторете експеримента след още 20 минути, след това два часа по-късно, на следващата сутрин и накрая, един ден по-късно.
- Изберете стихотворения, приказки и песни които да отговорят на възрастта на детето. Всички думи в текста трябва да са му познати и разбираеми, а ако се налага му ги обяснете предварително.
Снимка: Guliver / Getty
Алтернативни опции
Ако детето отказва да научи песента или не иска да рецитира, не настоявайте. Опитайте се да насочите вниманието му към друга дейност и след известно време опитайте отново, но променете тактиката си.
Можете да се преструвате, че сте забравили дума или ред в стихотворение или песен. След като започнете да рецитирате, спрете и го помолете за помощ.
Друга идея е да „изиграете“ стихотворението или да поканите детето да го покаже с помощта на жестове.
Колкото повече ентусиазъм и заслужени похвали получи детето, толкова по-силен ще бъде стимулът. Освен това самостоятелните „концерти“ ще го научат да не се страхува от публично говорене.
По материали на Parents.ru, Мона Василева
Отборът от Гимназията с преподаване на чужди езици „Симеон Радев“ – гр. Перник е големият победител в първото състезание.
Снимка: УНСС
В „Les Petits Princes“ са добре дошли всички деца на възраст от 2 до 6 години.
Снимка: „Les Petits Princes“
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари