Това се случва чрез иновативен подход, базиран на разказването на истории, и с помощта на любими анимационни герои
Снимка: Shutterstock
Playmakers, инициативата на УЕФА и Disney, насочена към стимулирането на повече момичета да играят футбол и да спортуват, стартира в България. Целта на програмата е да увеличи броя на момичетата, чиято редовна физическа активност отговаря на минималните стандарти на Световната здравна организация. В момента 85% от подрастващите момичета не спортуват достатъчно редовно (доклад на Световната здравна организация за физическата активност). Редица проучвания доказват позитивната роля на историите за мотивирането на децата да започнат да практикуват спорт и затова световноизвестните филми и герои на Disney са неизменна част от Playmakers. Инициативата е насочена към момичета на възраст от 5 до 8 години.
В България програмата се реализира от Българския футболен съюз, който е една от над 40 национални асоциации, част от УЕФА, развиващи проекта в училища, клубове и местни общности. 29 клуба от 23 български града, сред които ЦСКА – София, Лудогорец и Славия, ще се включат в програмата, като се очаква да участват между 700 и 900 момичета. Инициативата ще се проведе в два времеви прозореца – есенен (октомври и ноември) и пролетен (март и април).
Снимка: Playmakers
Тренировките в рамките на Playmakers са вдъхновени от любими филми на Disney като абсолютния бокс офис хит, постигнал над 1 милиард приходи, „Замръзналото кралство 2“, както и историята, вдъхновила момичета по целия свят, „Смелата Ваяна“. Треньорите от програмата са предварително обучени и са oборудвани с необходимата екипировка за заниманията – футболни топки, конуси и тренировъчни потници. Те окуражават участниците да влизат в ролите на популярни герои като Анна, Елза и Ваяна и им показват различни упражнения и движения чрез сцени от обичаните филми на Disney.
Тренировките в началния етап се фокусират върху изграждането на увереност у момичетата, докато се движат по терена, както и върху стимулирането на креативното мислене и активната комуникация със съотборниците им. На по-късен етап заниманията целят да изградят базови футболни умения, като програмата продължава да набляга върху това да прави спорта забавен.
Ученето, базирано върху игри, което е в основата на уникалния подход на Playmakers, е една от препоръките на доклад на университета Leeds’ Beckett University в Англия, отразяващ резултатите от академично проучване за това какво мотивира момичетата да спортуват. Изследването е поръчано от УЕФА и идентифицира най-добрите практики и тренировъчни методи, които създават безопасна среда за учене. Основните изводи са свързани най-вече с ползите от образованието, базирано върху игри.
Playmakers е своеобразна първа стъпка към постигането на основната цел на стратегията на УЕФА за развитието на женския футбол „Time for Action”, а именно броят на момичетата и жените във футбола да се увеличи двойно до 2024 г. Програмата е част и от дългосрочния ангажимент на Disney към здравословния начин на живот, в рамките на който компанията използва своите истории, за да стимулира семействата да бъдат по-активни и да се стремят да възпитават здравословни навици у децата си.
За жените е важно да започнат да водят правилен начин на живот още от юношеството, когато организмът се оформя.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари